Pledoarie pentru casatorie

Bunica-zana a spus la un moment dat ca desi institutia casatoriei pare la prima vedere ca nu este altceva decat o hartie fara valoare, totusi anumite lucruri se schimba in capul tau, anumite legaturi se intaresc, chiar daca si numai la un nivel subtil de care nu-ti dai seama din prima.

In cazul meu, asa s-a intamplat. In afara de asta, exista si unele motive cat se poate de concrete si prozaice pentru care, in ceea ce ma priveste, casatoria este una din cele mai bune decizii pe care le-am luat vreodata in viata. Ce vorbesc eu aici, este cea mai buna decizie, nu una din cele mai bune.

Daca esti un barbat asa cum sunt eu, adica, pe scurt, esti un tip funciarmente de casa, de apartament, de plapumioara, de televizor, destul de pasiv, puturos, fara succes fulminant la femei, cu gargauni idealisti in capatana, lipsit de skill-uri sociale si asa mai departe, unul din cele mai bune lucruri pe care poti sa le faci pentru tine este sa te casatoresti. Vorbesc exclusiv despre casatoria din dragoste, aia la care de exemplu te decizi in 3 secunde intr-o seara pe balcon, cum mi s-a intamplat mie. Nu vorbesc despre casatoria pe care o faci pentru ca te bate prietena la cap, pentru ca deja nu mai sunteti foarte tineri si ea vrea un copil sau pentru ca vrei s-o inlocuiesti pe mama cu o slujitoare care sa salahoreasca dupa tine si sa-ti stranga ciorapii de pe sub pat.

Mancarea nu este asa de importanta, dar este importanta

Dupa ce m-am casatorit, stomacul meu, de fapt intregul meu sistem digestiv, a devenit mult mai fericit. O sa fac un post separat despre mancare, cu care in continuare am o relatie intortocheata, insa asa de bine si de bun n-am mai mancat niciodata in viata mea de adult. Nu, nu imi face ea mie mancare, intamplator este o persoana care apreciaza mancarea, deci ii place sa gateasca uneori si face chestii bune si mergem mai mult la restaurante, ceea ce este un mare pas inainte fata de perioada de burlac in care mancam in fiecare zi cam aceleasi lucruri iar la restaurant nu mergeam decat daca eram invitat.

Sexul nu este asa de important, dar este foarte important

Mai mult sex decat am facut in anii de dupa casatorie nu am facut niciodata inainte, poate cu exceptia adolescentei cand activitatea auto-erotica, ca sa zic asa, ajunsese la cote alarmante. Nu, asta nu inseamna ca facem sex de trei ori pe zi, inseamna doar ca inainte eu personal o ardeam mai mult solo decat doblo.

Banii

In doi, resursele financiare cresc, dar nu e numai atat, in doi cheltuielile pe cap de vita furajata scad pentru ca puteti amandoi sa folositi fara probleme acelasi lucru scump. De exemplu, daca nu m-as fi casatorit, m-as fi invartit mult si bine in jurul cozii pana sa ma decid sa dau relativ multi bani pe aparatul foto pe care il avem acum, dar in doi decizia a fost foarte usoara, pentru ca atunci cand o imparti la doi, suma aia nu mai pare atat de mare si nu te mai simti vinovat ca ai dat bani multi pe ceva ce nu era neaparat necesar (da, sunt un tip atent la raportul beneficiu/ pret, ceea ce este un fel mai lung de a spune ca sunt un zgarcit).

Vacantele

Vacantele mele au devenit stelare de cand m-am casatorit. Cand esti singur nu prea-ti vine sa te duci la mare, ca e deprimant. Sigur, poti sa te duci la mare sa agati gagici, dar asta numai daca esti genul, iar eu nu sunt. Aici nu vreau sa spun ca am mers mai mult la mare de cand m-am casatorit, era un exemplu ca sa arat ca in doi iti vine sa te duci si sa descoperi locuri noi, pentru ca ai cu cine impartasi si te simti cu adevarat bine. In anii astia din urma am mers in foarte multe locuri noi fata de perioada anterioara si a fost extraordinar de bine.

Relatiile sociale

Abilitatile mele de comunicare si relationare cu oamenii sunt comparabile cu cele ale unui urs koala, este un fapt. Adica stau in copacul meu si daca uneori ma suna cineva bine, iar daca nu ma suna nimeni iar bine, mananc frunze. Asta nu inseamna ca acum am prieteni multi si nici macar nu inseamna ca vorbesc intotdeauna cu oamenii care vin in vizita la noi. Nu, inseamna pur si simplu ca acum am ocazia de a fi mai mult in preajma mai multor oameni si de a-i asculta, ceea ce in mod inexplicabil imi face placere, chiar daca din afara par in continuare acelasi urs tepos si placid care am fost intotdeauna.

Stiu ca exist

Unul din cele mai importante lucruri care mi s-au intamplat de cand m-am casatorit este ca acum sunt aproape in fiecare clipa sigur ca exist. Asta este o chestie foarte personala si pe care nu ma astept sa o inteleaga multa lume, pentru ca tine de structura mea intima. E suficient sa spun ca, dupa parerea mea, un om nu poate fi niciodata 100% sigur ca exista daca nu se reflecteaza constant in altcineva. Daca nu ati fost niciodata cu adevarat singuri, nu am nicio sansa sa va fac sa intelegeti despre ce vorbesc aici, asa ca luati-o cum v-o dau si sa mergem mai departe.

Totul este mai interesant in doi

Orice intamplare, orice lucru care se intampla, este mai bun in doi, oricat ar fi de rau. Sigur, nu este necesar sa fii casatorit ca sa simti asta, poate ca e suficient sa fii cu o persoana pe care o iubesti, dar cand esti casatorit e parca putin altfel, cel putin mie asa mi se pare. Cand esti casatorit, tocmai pentru ca esti casatorit pentru toate motivele corecte, persoana cealalta nu mai este o alta entitate, este parte din tine. Te gandesti la ea uneori mai mult decat te gandesti la tine, simti uneori altfel decat ai simti daca ai fi doar tu. Iar asta iti imbogateste considerabil viata inteleasa ca un sir de experiente, zic eu.

Nu ma mai plictisesc de mine insumi

Eu am observat ca persoana care sunt nu s-a schimbat foarte mult de la varsta de 18-20 ani. Aproape toate ideile mele fundamentale despre lume si viata dateaza cam din perioada aceea, cu mici rafinari pe parcurs. In conditiile astea, e si normal ca aproximativ pe la varsta de 28 de ani am ajuns sa ma plictisesc rau de mine. Acum, ca m-am imbarcat impreuna cu cineva la cursa lunga, universul meu ideatic s-a imbogatit considerabil. Sigur, in mare parte este vorba despre faptul ca acum am de lucru in sensul de a-i demonstra ei ca eu am dreptate si ca ea greseste, dar de plictisit in cap clar nu ma mai plictisesc.

Iesirea din sine

Pentru mine, sa iubesc pe altcineva este unul din cele mai importante lucruri in viata. Cum pe mine nu ma iubesc suficient sau intotdeauna, este mare lucru sa pot iesi din mine in felul acesta, adica iubind-o pe ea. Iar casatoria a facilitat, a facut un pic mai suculenta experienta asta. De ce sa ma ascund dupa deget, cand ai luat-o cu acte simti ca e mai mult a ta decat atunci cand doar locuiti impreuna.

Hai ca am dat-o in filosofeli chiar inainte de weekend, imi cer scuze. Nu e totul roz, dar daca, sa zicem, dezavantajele casatoriei ar fi reprezentate de inaltimea unui om obisnuit, avantajele pe care le am eu din casatorie ar fi inalte cat Everestul. Iar acum ca asteptam un copil, lucrurile au devenit si mai misto, mai ales ca toate neplacerile specifice perioadei sunt duse de ea. :P

Promit sa revin cu un post pe aceeasi tema peste 5 ani, sa vedem cum o sa stea lucrurile atunci. Pana atunci insa, pe cuvant de pionier ca e bine sa fiu maritat.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Viata de tata. Bookmark the permalink.

16 Responses to Pledoarie pentru casatorie

  1. Eu nu stiu ce cauti la mine in cap si de ce sa scrii gandurile mele pe blogul tau…:) Exact asa este! De multe ori am fost intrebata de ce sa ma casatoresc domnule, ca pot sa traiesc si asa…Poti, dar nu la fel de BINE. Este infinit mai bine cu omul tau.

  2. oAna says:

    Cred ca asta e cam tot ce isi poate dori un Om :) Ma bucur ca tu ai atins aceste culmi! Stai acolo cat mai mult cu putinta si bucura-te! E tot ce conteaza!

  3. TEO says:

    :))) da si la mine in cap …din anumite puncte de vedere…mai ales la cea cu RELATIILE SOCIALE…m-a lovit :)
    si relatiile in doi cu acte sunt luate mai in serios, poti gasi si scuze mai usor “as veni, dar nu cred ca pot fiindca sotul isi dorea sa….”

  4. AndreeaG says:

    Posed un “urs koala” la fel de profund, LOVE HIM, cu toate cele.
    Subscriu, si din pdv feminin, la majoritatea simtamintelor tale, e bine in 2, mai bine decat de unul singur, si cel mai bine in 4 :D
    Multumim ca ne-ai impartasit, atat de frumos si de sincer!

  5. Merat says:

    mda, you guys will have one hell of a lucky kid :)

  6. multumesc tuturor pt vorbele bune!!!

  7. Zazuza says:

    domnule printes, scrieti foarte bine si, imi pare mie, din suflet. ma bucur sincer ca te-ai apucat de blog.

  8. uglybadbear says:

    pai fu o saptamina buna, domnule bond. la mai multe. :)

  9. Xelomon says:

    Nu credeam ca voi zice vreodata asa ceva, dar… ai dreptate. Si acum sa dispar repede pana nu citeste sotul meu acest comentariu.

  10. pifuneata says:

    Ei.. Foarte frumos Liviu:) Chiar este adevarata chestia asta cu casatoria. Imi place mult articolul….Si…ai grija de printesa si de fetita, ca sa fie totul bine. Sa av iubiti la fel de mult:*

Dati cu opinionul aici, multumesc.

