Robo-metru: A dangerous method

Uneori mai vad filme. Daca sunt filme noi sau daca o sa cred ca merita sa scriu despre ele, veti putea sa cititi chiar aici-sa. Robo-metrul este verdictul meu condensat in legatura cu lucrul despre care scriu.

„A dangerous method” este un film despre nasterea psihanalizei, adica despre Jung (Michael Fassbender) si Freud (Vigo Mortensen) si inca o tipa jucata de Keira-the-titless-Knightley si despre relatiile si conflictele dintre ei.

Filmul este regizat de David Cronenberg, care a mai facut, printre altele, Musca, eXistenZ, Crash, A history of Violence si Eastern Promises, dar ce va spun eu, cu siguranta stiti deja despre el. Mie imi place Cronenberg, filmele lui imi par diferite de mainstream, sunt lucrate, viscerale, atmosferice si pe alocuri socante. Michael Fassbender este un actor care-mi place foarte mult, despre care cred ca e cale sa devina superstar si l-ati vazut poate in Inglorius Basterds si mai recent in X-Men: First Class; Viggo Mortensen ruleaza de unul singur si nu are nevoie de nicio prezentare, iar Keira Knightley ma irita pentru ca are dintii aia din fata intr-un fel anume si din cauza lor pare o acritura ingamfata.

Suficient cu introducerea, sa trecem la ce se intampla in film. Pai, oamenii astia vorbesc unii cu altii, mai fac sex, mai au conflicte dupa cum ziceam, se mai despart, se mai impart, se mai bat la fund unii pe altii, mai baga o chestie gen „motivele reprimarii sexualitatii tin de faptul ca sexul inteles ca uniune sau contopire cu o alta persoane este un fel de diluare, chiar de distrugere a eului, ori egoismul primar doreste sa impiedice acest lucru” si alte asemenea minuni interesante si placute urechii mele de mecanicist cinic care a citit suficient Freud in adolescenta cat sa fie convins ca motorul principal al lumii noastre mici si meschine este sexul.

Si atat, multe alte treburi nu se intampla in film. Nu prea intelegi teoriile, sunt mai mult franturi din care nu ramai cu mare lucru. Nu afli ceva cu adevarat interesant sau tulburator despre acesti oameni. Nu-ti este clar de ce Jung s-a despartit de Freud iar eu nu pot sa fac pe desteptul si sa va explic, pentru ca nu am citit Jung, stiu doar ca a dat-o in misticism cu arhetipurile si inconstientul colectiv si altele asemenea pe cand Freud insista sa ramana in empiric si in rigoarea stiintifica.

Michael Fassbender este foarte bun, jocul lui sustine filmul si-l face sa merite sa fie vazut. Mortensen arata foarte cool cu trabucurile alea, dar nu-l ajuta foarte mult scenariul, deci face un Freud mai putin suculent decat mi-as fi dorit eu – oricum, aproape intotdeauna vreau sa vad un film in care joaca el. Keira Knightley se face vinovata de overacting (adica se screme cam mult dupa parerea mea) si mimeaza penibil accent-ul rusesc, deci nu are cum sa-mi fie simpatica, dar totusi nici groaznica nu e.

Avem aici un Cronenberg imblanzit si din cauza asta am fost cam dezamagit de film, mi-a facut pofta sa revad A History of Violence. Ma asteptam la mai mult conflict, la mai multa murdarie, la chestii tenebroase dezvaluite despre mintea omului (suntem toti nebuni dupa parerea mea) si in loc de asta am primit un film cumintel, chiar daca atmosfera, atentia pentru detalii (costume, decoruri) si cadrele merita nota zece.

Robo-metru: interesant, dar nu prea (cum a rezumat foarte bine consoarta la iesirea din sala de cinema).

PS O varianta civilizata a textului de mai sus va aparea in revistuta noastra draga, i.e. Zile si Nopti de saptamana aviatoare.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Recenzii (Robo-metru) and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Robo-metru: A dangerous method

  1. Xelomon says:

    Robo-sotule, varianta aceasta e frumoasa asa cum. N-o civiliza prea mult, sa nu ajungi la “interesant, dar nu prea” :)

  2. Andreea says:

    Dar de Otto Gross nu spui nimic? Pentru mine a fost o pata de culoare in film. Lam cautat apoi pe google, cica a fost printre primii care s-a certat cu Freud, era un psihanalist foarte bun si o personalitate extraordinar de carismatica.

  3. euNuke says:

    Io n-am vazut inca filmu dar pot sa’ti spun ca aia 2 s’au despartit ca orice cuplu de poponari isterici si indragostiti [sublimau la greu frustrarile acumulate], caci nici unul nu suporta sa’l vada pe celalalt aruncind ocheade flacailor din jur, sau, chiar mai rau, muierilor.

    orisicat, buna cronica. dar nu dau banii pe bilet [calificativul ar fi frumos sa fie exprimat baneste: 2 bani, o para chioara, un pol, 3 cocosei etc]. o sa’l vad acasa.

    ps: sa’ti traiasca blogu, tataie!

  4. Ana Ayana says:

    Încă nu l-am văzut dar m-au mirat notele mare pe care i le-a dat lumea.

Dati cu opinionul aici, multumesc.

