Robo-metru: Sherlock Holmes, Perfect Sense si Paranormal Activity 3

Incep anul bloggeristic tot cu filme: nimic despre bilantul anual, nimic despre rezolutii de an nou, nimic despre top posts de pe blogu-mi in anul trecut (adica in luna trecuta), niciun La Multi Ani la „cumpana dintre ani” si altele asemenea. Sunt sigur ca ati citit destule din astea prin alte parti si nu stiu, incepand cu anul asta, pentru mine toate urarile regulamentare si-au pierdut aproape complet intelesul. De altfel, am observat si ca sms-urile standard „fie ca lumina…” s-au rarit considerabil anul asta (pentru ca s-au mutat pe facebook, cum bine observa cineva), deci ma bucur. In orice caz, zic mai bine sa notez aici niste filme, pe mine ma ajuta sa stiu ce am vazut (peste ani si ani), pe voi poate va ajuta cu o sugestie doo, cine stie.

Sherlock Holmes (A game of shadows)

Sunt fan definitiv al lui Guy Ritchie pentru ca a facut Snatch, film care este pe locul 2 in top all time pentru mine (pe locul 1, daca sunteti curiosi, este Inglorius Basterds). Din cauza asta, intotdeauna ma voi uita la un film de Guy Ritchie (aproape toate mi-au placut, chiar si dubiosul Revolver, chiar si porcaria aia facuta cu Madonna). Imi place si Robert Downey jr. pentru ca este un tip foarte cool, desi nu pot sa spun ca il idolatrizez, pentru ca uneori are tendinta sa joace un pic afectat, cum este cazul si in Sherlock-ul de fata (sau in Iron Man).

Acestea fiind zise, desigur ca va recomand sa vedeti filmul asta, este foarte bun, foarte spectaculos, unele cadre sunt cu adevarat interesante, si in general tehnica lui Ritchie, desi in mod evident mai comerciala decat in primul, este deosebita (o sa intelegeti la ce ma refer cand o sa vedeti filmul). Atmosfera asta pe care o numesc steam-punk glossy, in lipsa de o caracterizare mai buna, imi place foarte mult, si in al doilea Sherlock este si mai stralucitoare decat in primul. Intriga este totusi ceva mai putin suculenta aici, poate si pentru ca lipseste personajul lui Mark Strong, actor pe care il prizez maxim inca de la Body of Lies. Cu toate astea, actorul care il joaca pe Moriarty este foarte carismatic, consoartei de exemplu i-a placut mult. Mi-a placut si fata aia ciudata din ecranizarile dupa Stieg Larsson (Noomi Rapace cred ca ii zice), pentru ca in filmul asta arata si ea normal, si chiar daca in continuare nu are tzatze, aici zici totusi ca e femeie. Bravo ei.

Bun, deci avem entertainment de foarte buna calitate, iar muzica, desi este aceeasi din primul film si seamana cu muzica din alte filme ale lui Ritchie, imi place foarte mult.

Totusi, filmul asta nu ma entuziasmeaza pentru ca imi pare putin kitsch, in sensul ca desi actiunea are loc inainte de secolul 20, lucrurile arata foarte contemporan, nu au deloc aparenta de vechi, de autentic, cred ca Ritchie nu si-a propus sa recreeze atmosfera timpului. In afara de faptul ca actorii sunt imbracati in costume de epoca iar decorurile trimit si ele tot spre epoca, filmul nu are nimic de-a face cu epoca. Nu stiu cum ar fi aratat filmul daca ar fi fost mai fidel in reproducerea Londrei victoriene, probabil ar fi fost mai multa murdarie in film, si poate nici nu e important, e doar un feeling de-al meu.

Ce imi place la mini-seria asta e ca gadget-urile din film nu sunt ultra-futuriste, adica nu avem aici in exces versiuni rudimentare ale unor lucruri care au aparut mult mai tarziu in lume (cum ar fi, de exemplu, un aparat de zbor avant la lettre sau mai stiu eu ce).

Robo-metru: misto.

Perfect Sense (cu Ewan McGregor, cu penisul lui mare, cu Eva Green si cu fata ei cazuta)

Daca sunteti familiari cu cartile lui Saramago, va spun ca gasiti in flmul asta o intrebare similara cu cele pe care si le pune el, adica ce se intampla daca oamenii isi pierd, rand pe rand, toate simturile, incepand cu mirosul, continuand cu gustul samd. Daca nu sunteti familiari cu cartile lui, va recomand sa vedeti filmul „Eseu despre orbire”, ecranizare a cartii cu acelasi nume, care mie mi-a placut foarte mult (nu as indrazni sa va trimit sa cititi cartile lui Saramago :))

Deci, ce se intampla cand oamenii isi pierd simturile rand pe rand? Sincer, nimic spectaculos. Daca Eseu despre orbire este un thriller, pe langa faptul ca ne pune fata in fata cu adevarul ca oamenii devin niste animale imediat ce o constrangere importanta dispare din societate, filmul de fata este mai mult o meditatie artistica despre… errr, despre dragoste, cred. Este interesant, nu zic nu, si asta nu numai pentru ca ipoteza este interesanta, ci si pentru ca anumite scene si rezolvari din film sunt foarte ingenioase.  Ideea de baza, cred, e ca viata continua, intr-un fel sau altul. Sau, altfel spus, lucrul definitoriu pentru fiinta umana, nevoia de a iubi si de a fi iubit, ramane cu noi pana la final. Si pentru ca veni vorba despre final, trebuie sa spun ca e cam pleostit, asa.

Robo-metru: umple decent 1.5 ore, dar nu va asteptati la minuni (mai e si un pic deprimant) 

Paranormal Activity 3

Daca n-ati vazut partea intai, fuguta sa-l vedeti, este noul “Blair Witch Project”, asa aud. Este deosebit, este scary in singurul fel in care filmele horror ar trebui sa fie scary: ramane cu tine dupa ce l-ai vazut si ti-e teama sa te bagi in pat si sa stingi lumina (la propriu). Daca l-ati vazut pe primul, as vrea sa va spun ca nu o sa va plictisiti la partea asta, care e a treia. Da, se intampla lucruri ciudate intr-o casa, la fel ca si in celelalte. Da, se filmeaza mult si noaptea, la fel ca si in celelalte. Da, o buna parte din film nu se intampla nimic grav, lucrurile se aduna incetul cu incetul. Dar la sfarsit e destul de inspaimantator, mie de exemplu mi s-au ridicat toti perii de pe corp, desi eram 6 oameni in fata televizorului si s-a vorbit destul de mult, adica nu pot sa zic ca l-am vazut singur noaptea. 

Robo-metru: este ceea ce trebuie daca vrei sa te sperii nitel.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Recenzii (Robo-metru) and tagged . Bookmark the permalink.

22 Responses to Robo-metru: Sherlock Holmes, Perfect Sense si Paranormal Activity 3

  1. Na ca pe primul la-m vazut…si aici te aprob total. Misto tare, tare :)

    Si cu al doilea mai pus pe ganduri…Eu regina cartilor , nu am auzit de Saramago? Nu imi vine sa cred…dupa ce termin 1Q84 care la-m inceput exact astazi, ma iau de Saramago. Si asa trebuie sa fac proba la ebook reader :)

    Si de Paranormal Activity ce sa zic…pe primul la-m vazut. Si chiar mi-a placut.
    Problema este ca nu am voie sa le vad seara…evident ca nu mai dorm deloc. DEci trebuie sa astept pana iese la DVD ca sa il pot vedea acasa…si mai ales ca sa pot da din cand in cand o pauza cand devine prea inspaimantator (pt. mine) .

    Salutari

  2. Xelomon says:

    Revolver dubios? Fie, dubios, dar fain!
    Sherlock 2 o mai are pe Amy Adams? E pe lista de vazut.

  3. Andreea says:

    Am fost si eu la Sherlock mai mult ca mergeau prietenele si nu mai fusesem de ceva luni bune cu ele la un film, dar eram ce-i drept si curioasa, pe prima parte o sarisem si acum pot spune ca sarita va ramane. Ce sa zic? Not my cup of tea, sunt foarte pretentioasa la filme pentru ca mi-e greu sa stau 2 ore pe un scaun si sa urmaresc ceva ce nu ma captiveaza. Asta a fost mediocru si forgettable. Speram sa fie mai mult mistery decat action si impuscaturi, de unde o parte din dezamagire. Cealalta parte din dezamagire provine din faptul ca mi-era absolut indiferent ce se intampla cu personajele, erau mai degraba niste caricaturi decat oameni in piele si oase. Deci nici mister care sa-mi provoace mintea nici drame care sa-mi umble la sentimente. Doar ceva dialoguri oarecum witty si niste decoruri victoriene stricate de impuscaturile si exploziile de rigoare. Nu mi-am dorit sa ies din sala dar nici nu m-as uita acum la prima parte sau vreo a treia la anul.
    Robo, acum na, recunosc ca nu suport filmele de actiune, fantasy si alte alea. Dar nici comedii romantice sa nu vad! M-am plictisit si la Avatar. Iar la altele nu am fost. In schimb Melancholia m-a ravasit anul asta. Iar anul trecut a facut-o Enter the void. Si am zambit tamp de placere la Midnight in Paris. M-a induiosat Le Havre. Mi-a rascolit fricile Din dragoste cu cele mai bune intentii. A separation mi s-a parut genial. Si La piel a fost suficient de disturbing pentru mine. Hai ca am profitat de blogul tau sa imi enunt preferintele in materie de top filme vazute in 2011. A, merge si Incendies, mi-a placut. Biutiful a fost cam prea manipulator. Aurora tot genial. Tree of life nu mi-a placut.

  4. bine ai venit, foarte bine ca profiti de blogul asta ca sa-ti enunti preferintele, ca am observat ca lumea nu prea comenteaza la posturile mele despre filme si e pacat, ca sunt discutii usoare si cu potential sa fie placute la care toata lumea ar trebui sa se priceapa.

    daca nu-ti plac filmele de actiune, nu ma mira ca nu ti-a placut Sherlock, deci nimic de spus aici. Nici nu e grozav la capitolul intriga (adica mister), dupa cum am scris, deci e intr-adevar un film pur de actiune care se intampla sa fie cu sherlock holmes. asta e.

    in rest: la avatar m-am plictisit si eu. in schimb m-am plictisit si la melancholia, desi prizez von trier fara discutie. mi s-a parut prea greu, adica nu greu de inteles, ci greu de vizionat, de asimilat, poate nu eram eu intr-o stare potrivita. uau, ai vazut enter the void! eu nu am avut disponibilitate, mai ales ca am banuit ca nevesta nu o sa-l aprecieze. midnight in paris mi s-a parut unul din cele mai slabe WA din ultimii ani.

    de “din dragoste cu cele mai bune intentii nu m-am atins” pentru ca au ajuns sa ma enerveze cumplit filmele romanesti din ultima vreme in care un tip mananca timp de 10 minute o ciorba apoi is unge o paine cu gem (politist, adjectiv) sau in care, timp de alte 10 minute, un tip se sterge cu prosopul si se imbraca din curul gol pana la full outfit, acum isi trage o soseta, acum alta, si intre timp ii mai vedem si genitalele (principii de viata), ca sa dau doar cateva exemple. m-am saturat de scenele astea complet pointless, nu ma intereseaza ce vrea sa spuna poetul, sa monteze dracului mai alert ca n-am chef sa ma uit 15 minute cum unul face ceva complet irelevant pt actiunea filmului. ce-i drept, pescuit sportiv mi-a placut, asa ca poate o sa-l vad si pe asta.

    la biutiful am zis a nu ne bagam, nu suntem acum in dispozitia necesara pentru filme deprimante si atat, fara niciun scop. tree of life l-am oprit dupa jumatate de ora, mult prea de neinteles pt noi.

    de celalalte 3 pe care le mai pomenesti nici nu am auzit, o sa investighez, merci de sugestii.

  5. Mihai Lambru says:

    Liviu, nu stiu daca l-ai vazut deja, dar daca nu, iti recomand cu caldura SOURCE CODE. Si chiar sunt curios ce ai scrie intr-un robo-metru despre el.

  6. hei, acum l-am vazut. mi se pare pefect pasabil, realmente nu stiu ce sa zic despre el. nu e prost, dar o sa uit ca l-am vazut in max 24 de ore.
    de ce ti-a placut?

  7. Mihai Lambru says:

    Recunosc, recomandarea ti-am facut-o fix dupa ce l-am vazut, asa ca am fost destul de influentat. Mi-a placut pentru felul in care a rezolvat problema, legand la sfarsit toate itele descurcate. Si mi s-a parut kinda smart mesajul pe care i l-a dat la sfarsit lui Goodwin.

  8. Mihai Lambru says:

    Si ca sa-mi rascumpar oarecum greseala iti recomand Amistad (1997), regizor Steven Spielberg, filmul care am impresia ca l-a lansat pe Djimon Hounsou.

  9. merci, voi implementa!

  10. DeeDee says:

    Si daca vrei sa te sperii nitel mai mult, recomand serialul American Horror Story

  11. hello. merci de recomandare, voi investiga, desi gravida nu stiu daca va fi incantata sa se sperie in fiecare seara :)
    deocamdata o ardem cu seria 8 din anatomia lui gray. :)

  12. Mihai Lambru says:

    Ca tot va apropiati de perioada asta, va recomand si documentarul Babies (2010).

  13. Mihai Lambru says:

    Ar mai merge, desigur si Home (2009) si Life in a Day (2011). Tot documentare. Disponibile si gratuit pe YouTube in format HD.

  14. Mihai Lambru says:

    Asta, asa, ca tot m-ai ajutat cu florile. ;-)

  15. marmota jmechera says:

    Io fiind mai de la tara, am vazut direct PA3, ca am inteles conceptul.
    Dar mie filmulmi s-a parut boring, asteptam sa fie mai saltaretz la capitolul sperieturi. Da, la sfarsit e de groaza, dar nu foarte tare.
    Momentul meu preferat din film: cand dispare mobila din bucatarie si… (nu zic mai departe, sa nu stric placerea la cei care nu l-au vazut inca).
    De ce mi-a placut momentul ala? Pentru ca rezuma cel mai bine frica, groaza, teroarea: cand nu intelegem, cand nu exista o explicatie logica.

  16. adevaru e ca primu mi s-a parut cel mai bun din toate 3, poate si pentru ca era conceptu nou, poate si pentru ca in general sequel-urile is mai proaste.

  17. AndreeaG says:

    HA … ultima bucata de comment-uri (cu recomandarile) o ratasem :)
    Am facut recomandarea asta si la Printesa, dar este posibil sa se fi ratacit printre multe altele. Daca vrei un Lamaze “home delivery”, cauta filmul asta din 2007(http://www.laughandlearn.com/page/more-info-dvd-childbirth-class), sunt 4 ore jumate (6 cursuri), cu informatii extrem de folositoare si un umor pe care vi-l veti aminti si peste luni bune.
    Tipa (Sheri Bayles) este foarte cunoscuta, dar nu asta este important, este foarte priceputa in a explica in cuvinte simple, cam tot ce trebuie sa stiti despre urmatoarele doua-trei luni pe care le aveti in fata. Are cursuri si despre alaptat sau ingrijirea nou-nascutului, doar sa le cauti.
    Noi am vazut doar filmul despre nastere, si ne-a facut o deosebita placere, sotul inca mai repeta uneori amuzat “sit down, note time, green, you go” (o sa intelegi daca il vei urmari).
    Astept Robo-metru :D

  18. Si mie mi-a placut Sherlock Holmes: A game of shadows. Sfarsitul a fost foarte fain si sper ca va mai fii si un al treilea film :).

Dati cu opinionul aici, multumesc.

