Robo-metru: Notebook Sony Vaio VPCYB3V1E/P

Edit: 29 noiembrie 2013

Dupa 2 ani de folosinta, se poate spune ca acest laptop este cel mai prost laptop facut vreodata. A total and complete piece of crap. Va rog sa nu cumparati acest laptop. Eu personal nu o sa mai cumpar niciodata nimic de la Sony.

Iata cele mai importante probleme:

– bateria e moarta dupa nici 2 ani, kaput, x rosu, buna de aruncat;

– fisa unde intra alimentarea s-a stricat si a trebuit inlocuita;

– hard disk-ul a crapat o data pe an; cu a doua ocazie, s-au pierdut niste date extrem de importante, a caror recuperare (cu sanse slabe de recuperare totala) costa 210 de euro; daca adaug la asta costul unui nou harddisk (40-50 de euro), costul bateriei (100-150 euro) si costul licentei de windows pe care Sony nu mai vrea sa o furnizeze, practic am platit laptopul inca o data; nu mai pun la socoteala nervii, timpul si munca pierdute.

– laptopul nu mai este in garantie de cand am schimbat fisa de alimentare; motivul pt care nu am schimbat-o pe garantie este ca Sony NU ARE GARANTIE in ROMANIA pt laptopuri, deci orice reparatie se face in alta tara, asa ca minimum 2 saptamani esti fara laptop. Acest lucru mi se pare strigator la cer, pt ca laptopul asta era folosit in fiecare zi pentru munca, deci sa ramanem fara laptop atat de mult timp nu este acceptabil.

Total piece of crap.

Acest gadget a intrat de curand in viata noastra si m-am gandit sa scriu despre el, ca face si el parte din viata de tata. Nu fac reclama, inca nu am ajuns suficient de faimos incat sa primesc gadget-uri in teste, dar lucrez la asta. De fapt, mini-laptop-ul asta a fost cumparat tocmai ca sa o ajute pe viitoarea mamica sa blogareasca lejer cu copilul in parc la vara (in afara de faptul ca vechiul ei laptop Lenovo s-a dovedit destul de unreliable, adica trebuie sa reinstalez Windows-ul pe el la fiecare cateva luni – i-adevarat ca a si cazut in cap de la 2 metri cand era mic, nu stiu daca e vreo legatura, numazic).

Deci este vorba de acest Sony Vaio. Poate ati citit ce parere am eo despre leptocuri in general si despre mini-leptocuri in special, dar culmea e ca desi mie nu-mi trebuie, consiliul de familie a decis ca ei ii este necesar, pentru ca e usor (cam 1.5 Kg) si pentru ca tine bateria (cam 4 ore). In afara de asta, ne place extrem de mult de el iar concurenti directi nu prea avea (Lenovo nu am mai vrut) pentru ca celelalte mini-uri erau fie prea mici (10 inci vs 11.6 inci), fie prea scumpe (pe asta am dat 2,000 de lei si a cam usturat, dar ne-au picat neasteptat niste bani la un moment dat si am zis ca e ca si cum l-am fi luat mai eftin). Deci astea-s principalele parti bune si care au cantarit in decizie. In afara de asta, tastatura este ergonomica, ma descurc chiar si eu pe ea, iar posibilitatea de a blogui fara fire din dormitor de la mama acasa, unde nici semnal la telefon ca lumea nu este, e binevenita.

Partile mai putin bune sunt ca eu am fost dezamagit de constructie. Sigur, in general este foarte buna constructia, dar sunt cateva chestii la care nu ma asteptam de la Sony: input-ul pentru alimentare de exemplu este cam subred, se misca (am verificat si la alte asemenea laptop-uri, in magazin) – poate asa a fost proiectat, sau poate nu, oricum e ceva ciudat acolo; ecranul are un pixel intepenit pe albastru, sau poate mort, cert este ca desi l-am masat un pic nu si-a dat drumul; nu este vizibil acest pixel, dar ma scoate din sarite ideea; si, in al treilea rand, bateria se misca in locasul ei: 1 milimetru, dar se misca. Asta mi se pare cam dezamagitor la banii astia si la firma asta, dar in fine, am decis ca nu sunt chestii cu care sa nu putem trai si nu l-am mai returnat, desi ne-a trecut prin cap.

Urmatorul lucru de care trebuie sa fiti constienti daca va ganditi sa va luati o jucarie din asta e ca procesorul nu e grozav. Eu am tinut neaparat sa iau modelul cu procesor E-450, desi cand au aparut ele au aparut mai intai cu E-350 (ambele de la AMD) si cam la o luna au scos si pe platforma E-450. Nu stiu daca e importanta diferenta asta, am zis sa iau ultima platforma ca atunci cand iei gadget trebuie sa iei ultimul model, dar daca il luati din magazin sa fiti atenti la treaba asta, ca pe mine unii vanzatori au vrut sa ma abureasca (poate din nestiinta). Cel cu E-450 are harddisk de 500Gb, cel cu E-350 are 320 Gb si mai difera un pic si placa video. Ambele modele au 4Gb de RAM si in magazine costa exact la fel, nu inteleg de ce. Probabil un sughit al celor de la Sony, care s-au gandit ca prima varianta era prea slaba, deci au imbunatatit putin specificatiile, dar nu au scazut pretul modelului vechi.

Deci procesorul asta AMD nu se misca nemaipomenit, cum ziceam (dual-core, la 1.65GHz). Pentru word, internet, filme si muzica este ok, doar ca nu e foarte rapid. Bine, mai si ruleaza Windows 7, pe care nu l-am mai testat pana acum, deci poate si ala mananca multe resurse, dar cert este ca la anumite treburi se misca mai greu decat desktop-ul meu din 2003 care ruleaza XP si are un procesor Barthon la 2.3 GHz.

Una peste alta, noua ne place foarte mult si suntem foarte multumiti cu el. Este roz, bateria tine 4 ore, iar pentru lucrurile la care-l foloseste nevasta (si eu, de altfel) este perfect. Are si licenta de Windows 7, si camera web, si cititor de carduri, si port HDMI, deci il pot pune direct la tv cand vreau sa vad ceva de pe youtube. In plus, cu ocazia asta am ajuns sa am si eu laptop (vechiul Lenovo), ceea ce inseamna ca o ard pe facebook direct de pe canapea, cu tastatura fizica de data asta.

Pam-pam.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Recenzii (Robo-metru) and tagged . Bookmark the permalink.

11 Responses to Robo-metru: Notebook Sony Vaio VPCYB3V1E/P

  1. alex says:

    Salutare!
    Ne-am luat si noi unul zlilele astea..
    As avea 2 intrebari pentru tine:
    La mine mi se pare ca vajaie un pic cam tare ventilatorul.. asa e si la tine?
    cam in ce temperaturi sta procesorul’? la mine Aida64 imi arata un 52-53 grade pe profilul balanced si uz normal.
    In rest si noi suntem foarte multumiti de el.
    Uimirea maxima a fost cand a rulat pe tv un video full hd fara intreruperi sau delay,
    :)

    • Salut! chiar aseara ii ziceam nevestei ca mi se pare ca se aude cam tare ventilatorul, deci probabil ‘asa face toate’; la temperatura nu ma uit, dar stiu ca in general AMD-urile sunt mai fierbinti, desktopu meu de ex o tinea chiar si in 57-58. deci eu zic ca asa tre sa fie.

      La al tau se misca bateria si fisa de alimentare?

  2. alex says:

    Dap…deci chiar cred ca asa ceva nu ar trebui sa se intample..nu neaparat ca e Sony… orice ar fi fost el.. daca oamenii care l-au testat isi faceau bine treaba.. nu se mai ajungea aici..
    Acumulatorul se misca la toate.. probabil ca Sony a trimis producatorului de acumulatoare o schita desenata de mana….
    Cu fisa de alimentare nu simt sa se miste in afara limitelor.. adica e un pic flexibila.. dar foarte putin.
    Am mai citit un pic despre e-series / amd fusion si se pare ca gpu-ul este integrat.. de unde si temperatura asa mare.. Acum sincer nu stiu cum reusesc astia cu smartphone-urile sa le faca fara cooler…:))

  3. eh, nu sunt chestii deranjante, iar pe ansamblu cred ca raportul calitate/specificatii/ pret este foarte bun.
    noi am cumparat si garantie extinsa inca 2 ani, deci total 4, asa ca nu-mi fac probleme decat in privinta bateriei, la care garantia cica este de doar 6 luni.
    iar daca bateria o sa inceapa sa nu mai tina chiar de loc, om cumpara alta, mai mult de 3 milioane nu cred ca e.

  4. alex says:

    Sfat: scapa de antivirusul care vine preinstalat… la mine folosea constant 40-60 % din procesor….inlocuitor propus Nod32.
    Succes!

    • salut
      cred ca avea norton, care era valabil o luna, evaluation period.
      l-am scos direct si am pus AVG.
      merci de sfat.

      o intrebare: tu folosesti chestiile alea preinstalate de la Vaio? gen vaio gate si vaio center si nu stiu ce. intreb pt ca le-as scoate si pe alea, chiar daca le-am dezactivat.
      in afara de programelul ala de recuperare de date nu ma intereseaza nimic din ce au pus ei acolo.

  5. alex says:

    nici eu nu folosesc nimic din ce au pus ei acolo..dar nici sa incep sa dezinstalez tot ce e acolo nu am chef..:) o sa il mai las o vreme asa dupa care cred ca o sa ii pun un win7 fresh (probabil x64 ).

  6. Marian says:

    Salut,

    voua vi sa intamplat sa se duca din vopsea la colturi?
    Dar sa se desprinda carcasa din spatele monitorului de cea din fata monitorului?

    Multumesc

    • salut
      deocamdata mie nu mi s-au intamplat asemenea treburi, care sunt destul de grave, dar pe de alta parte eu il am doar de 3 luni, deci mai astept.
      oricum, m-ai pus pe jar :)

    • alex says:

      s-a dus foarte putin (<1mm).. pe la colturile unde sprijin mainile….dar.. asa cum zicea si Liviu.. e inca proaspat..(2 luni)

  7. Marian says:

    I-am luat o husa ce a fost cam fixa pt el. Sa dus la colturi si pe laturi. Am schimbat husa cu ceva mai larg si cu un material mai moale pe interior. Aveti grija..
    Mie mi sa desfacut carcasa in partea drepta a ecranului pe la jumatate. Nu a fost scapat sau lovit. Cei de la Sony nu vor sa repare pe baza garantiei. ANPC-ul zice ca ar trebui. Maine ii reclam … sa vad ce va iesi.

Dati cu opinionul aici, multumesc.

