Robo-metru: Moneyball, Tropa de elite (1 si 2)

In ultima saptamana nu am vazut multe filme, dar am vazut si eu in sfarsit niste filme care sa-mi placa. Dupa ce am tot amanat sa vad Moneyball, pentru ca subiectul mi se parea neinteresant, ieri, din lipsa de altceva, am dat in sfarsit play si nu-mi pare rau deloc.

Pot acum sa spun ca dintre filmele din ultima vreme (inclusiv cele de la Oscar), am gasit un film care sa merite vazut (pentru mine). Stiu sigur ca a meritat, pentru ca e un film care mi-a placut in ciuda anumitor lucruri. Primul astfel de lucru e, intr-adevar, subiectul. Desi nu se poate spune ca filmul e neaparat despre baseball, faptul ca fundalul e despre baseball face ca filmul sa fie, cel putin pe alocuri, greu de inteles. Baseball-ul e, alaturi de snooker, un sport pe care nu-l inteleg mai deloc – stiu doar chestii generale, care e scopul, dar exact cum se joaca, care sunt regulile si care e strategia, imi ramane neclar. Daca adaugam la asta faptul ca dialogurile sunt tehnice, dense si chiar abstracte pe alocuri, iar subtitrarea pe care am avut-o eu a fost facuta de Bubuloimare, care e clar mai pafarist decat mine cand vine vorba chiar si de engleza, darmite de baseball, rezulta ca cel putin in prima parte a filmului, am inteles cam 50% din dialoguri.

Am inteles deci in mare despre ce vorbeau oamenii aia, dar sensul exact al lucrurilor pe care le spuneau mi-a scapat, in buna parte. Daca totusi, in conditiile astea, nu am abandonat filmul, este pentru ca in ciuda dialogurilor dificile, filmul se sustine prin jocul actoricesc. Adica nu e nevoie sa inteleg 100% din ce vorbesc aia, jocul e suficient de bun incar sa ma tina in fata ecranului chiar si asa. Asta se cheama, cred eu, great acting.

Brad Pitt e, fara indoiala, actorul meu preferat in acest moment. Nu pentru ca a jucat in multe din filmele mele favorite (Fight Club, Snatch, Inglorious Basterds) si nici pentru ca e frumos de pica si arata nemaipomenit in orice situatie. E pentru ca omul are carisma cu toptanul. Are fata aia dura, are buzele alea care se strang intr-un anumit fel cand rosteste replicile, lucruri care te fac sa vrei sa-l vezi, aproape orice ar face sau ar spune (martor imi e consoarta, care a zis ca desi filmul asta e despre baseball, ea se poate uita la Brad Pitt fara probleme). E bun, ce sa mai vorbim, si e versatil. Aici de exemplu joaca un tip insingurat, incrancenat, capos si dur, si se achita cu brio de rol.

Excelent joaca si Jonah Hill, tipul ala gras din Superbad si alte comedii prizabile. Un joc minimalist, retinut, perfect pentru un personaj care e un tocilar, in esenta (el e creierul din spatele noilor principii de organizare a echipelor din baseball despre care e vorba in film).

Dincolo de toate astea insa, cel mai mult mi-a placut la filmul asta povestea. Pentru ca filmul asta are o poveste. Stiu ca o poveste e buna daca ma tine in fata ecranului, indiferent despre ce ar fi ea (chiar si despre baseball). Daca nu stiati inca, filmul este facut dupa o carte care este si ea dupa o intamplare reala. Cu alte cuvinte, de asta e povestea buna, ca e luata din viata.

Robo-metru: da, este

Si pentru ca veni vorba despre povesti bune, vreau sa scriu si despre Tropa de Elite, un film brazilian din 2007 care a avut o urmare in 2010 (aceasta a doua parte am vazut-o eu saptamana trecuta). Asta e un film care, asa dupa cum scrie un tip pe imdb, face ca Cidade de Deus sa para un film pentru copii. Evident, prima parte e mai buna decat a doua, cu care nici nu prea seamana, dar mie mi-a placut si a doua parte. Este vorba despre ce li se intampla unor ofiteri din B.O.P.E., adica din fortele speciale ale politiei braziliene, niste tipi care au drept blazon o harca strapunsa de un cutit si incadrata de doua pistoale (asta de mai jos, daca nu stiati).

 

Astia sunt cam cei mai badass politisti pe care i-am vazut eu intr-un film, iar faptul ca ei exista in realitate si ca pentru ei un traficant bun e un traficant mort ma face sa mi se ridice parul pe spinare.

Filmul (in special prima parte) este un film de actiune extraordinar de realist si de brutal, pe alocuri socant. Eu sunt convins ca aproape tot ce se arata acolo se intampla si in realitate. Oamenii astia de la BOPE, cand intra in favellas, intra ca sa ucida sau sa fie ucisi. Nu e de joaca acolo. In afara de asta, personajele si povestea exista, sunt vii, si este foarte interesant sa vezi acest film ca sa intelegi cum sta treaba cu drogurile, traficantii, coruptia si politia pe-acolo prin Rio. 

Robo-metru: orice baiat caruia ii plac filmele de baieti ar trebui sa vada filmul asta.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Recenzii (Robo-metru) and tagged . Bookmark the permalink.

4 Responses to Robo-metru: Moneyball, Tropa de elite (1 si 2)

  1. Mihai Lambru says:

    Le-am bifat pe amandoua. De Moneyball auzisem si eu numai de bine.
    Cate ai vazut din DVD-urile de la mine? Cum ti se par?

  2. am vaz’t 2: something gotta give si dragostea costa; am vrut sa vad si cealalta comedie romantica (Prime), da’ era Kate & Leopold in cutie in loc de prime;
    mi s-au parut ok, na, niste comedii romantice, ce pot sa zic :)
    pt restu’ tre sa vad cand le strecor, ca Ioana le-a vazut deja si tre’ sa gasesc timp sa le vad singur sau cand nu are ea chef

  3. mrv says:

    salutare si felicitari!

    in cazul asta, recomand Carandiru, e despre sistemul de reeducare din brazilia, despre niste domni care isi achita micile restante catre societate si se desavarsesc ca cetateni.
    tropa de elite 2? uhuu, nu stiam, mersi, mie-mi plac astea cu bataie.

  4. salut, multumim, bine ai venit pe-aici domnu’ merve!
    am notat Carandiru, de fapt auzisem de filmul asta de niste ani buni dar nu l-am vazut.
    partea a doua de la BOPE nu e ca prima, da’ la mine a intrat, nonetheless.

Dati cu opinionul aici, multumesc.

