Colici

Sofia doarme la mine in brate, o tin pe genunchi si am mana stanga sub capul ei, iar cu dreapta tastez. Mana mi-a transpirat sub capul ei. Suntem pe canapea in living, unde eu incerc sa vad Chronicle. Mama-sa si bunica-sa se prefac ca dorm in celelalte camere. Este ora 0:15. Cam din 5 in 5 minute, copilul se trezeste din somn si incepe sa urle de durere, in timp ce se contorsioneaza si se screme pana se face rosie la fata. Criza tine 1-2 minute, apoi Sofia adoarme la loc instant. Eu sunt multumit ca intre crizele astea  macar doarme. 

Am 3 chestii de zis acum:

1. Sa-mi mai spuna cineva ca nu exista colici.

2. Nu pot sa inteleg cum dracu’ medicina actuala, cea mai evoluata de cand exista omenirea, nu are o solutie pentru rahatul asta de colici.

3. Este probabil cea mai frustranta experienta traita de mine pana acum. Stiu ca trece, toate trec.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Viata de tata. Bookmark the permalink.

23 Responses to Colici

  1. pujitii says:

    Incearca tehnicile descrise aici: http://www.happiestbaby.com/
    Sper sa le gasesti, eu am avut cartea doctorului Karp. M-a ajutat imens la al doilea baiat. La primul am suferit ca voi sau n-a fost asa de rau :) ? Uite ca am si uitat… Au trecut 12 ani de atunci :)
    Bebe calm va doresc!

  2. raluca says:

    Sofia mea a plans de colici 2 zile pana am descoperit Infacolul…a facut minuni de la prima pipeta. poate o va ajuta si pe piticutza voastra. Va pup si nopti cat mai linistite

  3. infacol, sab simplex, gripe water, calma-b si debridat a inghitit copila noastra pana acum (nu deodata, evident), cu rezultatele de mai sus.

  4. ..... says:

    Atunci sunt un tata fericit fiindca al meu a ajuns la 10 saptamani si inca nu a facut colici. Si doarme si legat acum, vreo 6-7 ore pe noapte, de cateva saptamani. Pe langa medicamente am inteles, ca toata lumea banuiesc, ca uneori ajuta simpla mangaiere pe burtica. Noroc mult atunci, sa treaca repede!

    • oh, sa doarma 6-7 ore legat (pe noapte) nici nu visam; am fi foarte fericiti daca ar dormi legat 2 ore si am fi in extaz daca ar dormi 3. :)

      • ..... says:

        mai asteptati, nici al meu nu dormea atat in primele saptamani. e vorba doar de stomacul copilului, pe masura ce se transforma dintr-o minge de pingpong cat e acum la sofia, pana la un mar mare (cat are acum al meu, la 10 saptamani), va dormi mai mult. nu disperati ;).

  5. Dana says:

    la noi au trecut colicii la 3 luni. Curaj! La dinti a fost mai nasol. Incercati sa faceti rost de Camilia.
    Rabdare maxima!

    • da, 3 luni de chestia asta nu suna incurajator deloc. sunt sigur ca o sa supravietuim, doar ca in mom asta nu ma pot gandi cum. :)
      eu imi pun sperantele in Dr

      PS am notat Camilia pt dinti, multumesc de pont

  6. Dana C. says:

    Hey,

    Eu am o fetita de 3 luni si pot sa spun cu mana pe inima ca nu, nu exista colici daca aplici metodele pediatrilor renumiti pentru cercetarile lor in domeniu. Dr. Karp e sfant in cazul asta. Fiecare metoda descrisa de el a dat rezultate ori de cate ori bebelusa mea incepea sa planga. Si de cand s-a nascut nu a plans niciodata mai mult de 3-4 minute incontinuu. Iar noaptea doarme pana la 6-7 ore legat. Si asta de cand s-a nascut! -bine, in primele 4-5 saptamani dormea doar 4 ore, 4 ore jumatate legat, ulterior a ajuns la 7 ore de somn pe noapte. Secretul este infasatul – atata timp cat manutele sunt pe langa corp si nu le misca haotic este cel mai cuminte bebelus din lume!

    • incercam metodele lui Dr Karp, pana acum eu sunt optimist, pare sa mearga.
      totusi, eu zic ca atunci cand copilul doarme si se trezeste urland si contorsionandu-si burta, sunt colici; mai ales ca dupa ce trec, adoarme la loc.
      deci aseara nu vorbeam de un copil agitat sau mai stiu eu cum – vorbeam de un copil care dormea si care se trezea tipand ca din gura de sarpe
      daca astia nu-s colici, atunci ce sunt?

      • pujitii says:

        S-ar putea sa ai dreptate si sa fie chair ceva legat de digestie. Mai doua sugestii – verificati cu pediatra sa nu fie vorba de reflux si a doua – eliminati toate lactatele din dieta mamei. Rezultatul se va vedea numai intr-o saptamina, deci astepati citeva zile sa vedeti daca a functionat. Asta din experienta unei prietene… Bafta multa!

  7. Riri says:

    bai,scuze ca ma bag,dar eu zic sa mergeti sa verificati daca nu are reflux acid,ca devine din ce in ce mai rau;nu are rost sa va mai chinuiti si voi,si ea.noua in geneva la spitalul de copii ne-au diagnosticat-o,la bucuresti banuiesc ca tot la spital,ca pediatrul poate doar sa isi spuna o parere,nu are cum sa verifice.de ex,la Institutul de Ocrotire a Mamei si Copilului.

  8. arakelian says:

    o sa treaca. (la noi la 6 sapt. a fost). Unii copii nu au colici, alimentatia mamei nu are nicio vina ( ca daca ar fi asa, copiii de lapte praf TOTI ar fi fara colici).
    Medicina e iar depasita, farmacia iar nu stie ce sa faca. la noi au functionat masaj, exercitii, pus pe burtica.

    Si aici, mama natura ajuta.

  9. cris says:

    a acceptat suzeta? sau nu i-ati dat-o? pentru mine a fost salvatoare… nu am stiut de colici. poate ca nu vreti sa ii dati suzeta, insa nu cred ca a fost inventata degeaba.

  10. Anca says:

    Uneori la durerile de burta funcționează pernutele umplute cu samburi de cirese pe care le incalziti (se gasesc la DM) sau pernutele cu gel din farmacie. Noi n-am avut din fericire problema colicilor, dar am fost pregătiți. Inclusiv cu DVD-ul dr Karp din care am aplicat ce ni s-a potrivit (leganatul acela pe genunchi, de exemplu).
    Nopți ușoare si zile senine!

    • avem si perne din alea.

      ref la Dr Karp, am aplicat ieri si a dormit cel mai mult de pana acum.

      numai ca astazi neonatologul ne-a spus ca nu e bine sa-i leganam capul asa cum recomanda Dr Karp.
      deci nu mai stiu ce sa mai facem.

      • ela says:

        Liviu – pe bune, dacă progeniturile oamenilor erau chiar asa fragile, specia umană ar fi dispărut cu milioane de ani în urmă…sunt convinsă că micuța nu o să pățească absolut nimic de la un legănat blând, chiar si dacă e vorba de legănatul capului. Dacă funcționează metoda, folosiți-o, acuma nu e OK nici să legănăm copiii? Chiar nu pricep de ce medicii se apucă si stresează si mai tare părinții de copii mici, care si asa sunt suficient de stresați…

  11. Xelomon says:

    Conform Wiki, colicile se refera la timpul in care bebelusul plange foarte tare, aparent fara motiv. Din diverse cauze, dar cel mai des se da vina pe sist. digestiv. Am “experimentat” colicile mai mult pe la 4 luni si am folosit mult wrapul, exercitii de bicicleta, masaj pe burtica si toata pielea, si somn in 3 (ca sa dormim mai cu spor). Partea buna e ca trec pe la 3 luni colicile astea. Partea mai putin buna e ca unora atunci le incep durerile de dinti.
    P.S. 1 din 5 copii are colici. Procentul e mai mare printre cei pe LP, deci nu laptele mamei e de vina.

  12. mari says:

    Si baietelul nostru are colici, am incerct de toate. Are 7 saptamani,de ieri am incercat Colief si se pare ca e o usoara imbunatatire. Ati gasit ceva ce sa functioneze cu adevarat? La noi cand are crize puternice urla si la san. Insa noaptea doarme cate 4\5ore legat, ziua maxim 10 min…

Dati cu opinionul aici, multumesc.

