Prima teorema a plansului (si primul xanax)

History is a little hazy these days, my friends, caci am ramas singur de cateva zile si-mi inec amarul in cutii de bere (sau in bere, ma rog, depinde cum vrei s-o iei) si-n pungi de popcorn la microunde in timp ce ma sufoc in casa asta prost izolata in care sunt 30 de grade  la ora cand ajung eu acasa de la onor institutia capitalista la care activez in timpul muncii, dar. 

Faptele au fost cam asa. ashea. Copila a avut mai mult de-o saptamana in care ii faceam masaj, apoi baie, apoi dadeam in ea cu lapte de tzata asa, la greu, ca pentru principala masa a zilei inainte de noapte, in fine, toate pregatirile regulamentare pentru noapte, apoi o adormeam si ne puneam si noi la un episod din Games of Thrones.

Dupa maxim 30 de minute de liniste, auzeam plans si chiar urlete de plans din camera ei. Incercam s- linistim, o luam pana la urma in brate ca plangea rau saraca, in fine, adormea. Apoi o puneam in patut, mai treceau 20-30 de minute, iar se trezea, iar o luam de la capat, o data si inca o data. Intre timp se facea 12 noaptea.

Ei bine, de la 12 noaptea pana la 2 sau 3 sau chiar 4 si jumatate, fata mea nu mai dormea, in schimb plangea aproape in continuu. Si cand zic plangea vreau sa zic urla. Si nu functiona absolut nimic decat statul la san, uneori. Evident, dupa ce termina la san incepea din nou sa planga. Acelasi program timp de aproape 10 zile, perioada in care noi am fost distrusi, ca chiar si daca faceam cu randul, nu e ca si cum poti sa dormi in timp ce copilul tau urla din toti bojocii.

Ce are copilul.

Pai, nu stim ce are. Nu e clar. Are reflux? Nu, nu are reflux, pt ca la ecografie a reiesit ca avea un reflux foarte slab, de gradul 1, cel mai slab, si doctorita a zis ca nu poate dezvolta reflux in timp. O doare ceva? Poate o doare, dar ce o doare? Nu stim, deci daca eliminam problemele digestive, ce poate fi acel lucru care poate sa o doara doar intre 12 noaptea si 4 dimineata?! Mister.

E isterica. Avem un copil isteric. Plange de-amboulea, doar pentru ca poate, pentru ca e prea obosita sau prea odihnita. Sa-i punem feonul. I-l punem, adoarme. Insa in jumatate de ora maximum se trezeste din nou, urland. Nu mai putem, nu mai rezistam, sa vina mama/soacra ca noi cadem pe jos pe aici. Bun, vine, ajuta ca face mancare, dar de dormit tot nu dormim.

Si da-i si lupta. Iti vine sa te dai cu capul de pereti si chiar te dai. Oboseala te face irascibil si ultra incordat. Va speriati unul de altul noaptea prin casa. Nu mai stiti ce sa faceti.

Si intrebati pe unul si pe altul. A, copilul nu are nimic, sunteti voi nebuni. Trebuie sa va obisnuiti cu faptul ca copiii mici plang. Ce atata va vaietati? Strangeti din dinti si mergeti mai departe, nu va mai plangeti in toate partile. Scuturati-va, veniti-va in fire, de parca sunteti singurii care au copil mic si plangacios.

Sa mai mergem la doctor, zic. Am vorbit cu un doctor, nu crede ca are nimic. Sa mai incercam, probabil ca nu are nimic, dar daca totusi are ceva, fir-ar a dracului de treaba.

Si, intr-un final, unul din doctori zice: are reflux, dati-i Nexium. Si-i dam Nexium, si exact din seara in care ii dam Nexium, copilul doarme ca inainte, fara sa mai urle de la 9 la 4, cand pica oricum de epuizare, si fara sa mai doarma fragmentat. Ca prin minune. Asta s-a intamplat acum 2 saptamani si de atunci copilul nu a mai plans noaptea.

Coincidenta? Nu cred. Nu are cum. Nu numai pentru ca au trecut mai bine de 2 saptamani de la inceperea tratamentului si fata nu mai are manifestarile alea, ci si pentru ca, daca te gandesti un pic, singurul motiv pentru care se trezea urland la 20-30 de minute dupa ce adormea nu putea sa fie decat faptul ca ceva o deranja suficient de tare incat sa o trezeasca. Recte, acidul care urca in sus pe esofag.

Copila noastra, cu alte cuvinte, avea arsuri la stomac. Iar noi consideram ca nu poate avea arsuri pentru ca la ecografie a reiesit ca nu are reflux si doctorul ne-a spus ca refluxul nu se dezvolta in timp daca nu il are, deci am fost nevoiti sa concluzionam ca suntem nebuni si noi, ca nu stim sa fim parinti si ne stresam cand plange copilul, si ea, ca plange complet aiurea de isterica ce e.

Asta e povestea de azi si pe ea se bazeaza prima teorema a plansului:

“Pentru orice copil sub 2 luni care plange neobisnuit de tare si de mult, exista cel putin un motiv obiectiv (adica o suferinta fizica) care cauzeaza plansul”.

Corolar:

Duceti copilul la 1, 2, 3, 7, 9 medici pana aflati ce are. Si aratati-le degetul mijlociu tuturor desteptilor care cred ca stiu ei mai bine si ca tu trebuie sa fii mai relaxat, ca doar asa sunt copiii mici, plang. Si aratati-le acelasi deget si celor care sustin excesiv ca starile se transmit de la mama/tata la copil. S-or transmite ele, nu zic nu, dar in proportie de 0.01%. Cacand te arde la stomac, poa’ sa fie ma-ta zenul zenilor, tie nu-ti trece decat cu medicamente.

Atat.

A, am uitat de xanax. Pai am luat eu, ca nu mai puteam dormi de niciun fel, nici cand statea Ioana sau maica-mea cu copilul care plangea. Prima data am luat o jumatate, in afara de faptul ca mi-a venit sa rad la 3 si jumatate noaptea nu s-a intamplat nimic. A doua oara am luat o pastila intreaga si am dormit vreo 4-5 ore. Al dracului xanaxul, ce pot sa zic. Mai fericit nu m-am simtit, ca sunt suficient de foarte fericit. Prozac nu as fi incercat oricum, ca da disfunctii erectile. Noi sa fim sanatosi, deci.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Viata de tata. Bookmark the permalink.

19 Responses to Prima teorema a plansului (si primul xanax)

  1. Riri says:

    doamne,bai omule,nu te mai juca cu astea,sunt periculoase si se folosesc doar dupa ce ti le-a prescris un psihiatru.ia sedocalm,de exemplu.suta la suta plante,efect garantat.

  2. Mihaela says:

    Ma bucur ca totul e bine acum :)
    Xanaxul e o porcarie, doar te linisteste, nu da nicidecum somn. Eu am luat timp de o saptamana, la recomandarea doctorului si m-a calmat atat de tare incat am raspuns la telefon tuturor rudelor si le-am povestit foarte calma tot ce mi-au facut mie in spital, cum se poarta, etc. Eu, care nu zic nimic niciodata si nu imi place sa mi se puna prea multe intrebari si sa dau explicatii. Deci, imagineaza-ti:))
    Acum, ca v-ati linistit toti trei, va urez zile racoroase si pline de gangureli vesele de la micuta Sofia!

  3. Alexandra says:

    Dupa cum ziceam mai demult eu nu cred in “colici” de origine misterioasa. Mereu am fost convinsa ca un copil foarte mic care plange asa are o doleanta fizica majora. E bine totusi ca ati descoperit cauza si tratamentul.

  4. am descoperit, dar de cateva zile pare ca am luat-o de la inceput cu scandalul la san si cu vomitatul si chiar si cu plansul. de dormit noaptea doarme in continuare.
    mai vedem ce se mai intampla.

  5. Alexutza says:

    Copiii nu plîng niciodată aiurea. Cine zice altfel nu a avut copii, nu știe cu ce se mănîncă etc. La o vîrstă atît de mică, copilul nu știe să-și comunice problemele decît prin, ei bine, plîns. Că-l deranjează musca sau refluxul, copilul plînge ca tu să știi că-l deranjează ceva. Foarte bine că ați insistat și ați depistat pînă la urmă ce și cum. La multe nopți liniștite!

  6. arakelian says:

    Nexium e un medicament cu eficacitate larga, de la calmarea stomacului la protejarea esofagului de iritatiile datorate refluxului, cat si impotriva acidului.
    Chiar daca nu are reflux, e posibil sa fie una din celelalte. Cu cat creste, astea se vor calma, organismul va invata sa digere, stomacul/esofagul se regenereaza etc.

    P.S. cand te arde la stomac, se investigheaza si cauza si elimini alcoolul ( ca sa fac o gluma).
    Eu nu sunt fan medicamente, asa ca ai grija ca xanax-ul face praf stomacul tau. Acelasi efect avea la mine juma de pahar de vin de buturuga ;)

  7. Florina says:

    Am trecut si eu prin asta, acum are aproape 1 an si nu-mi vine sa cred cat de disperata eram la inceput. Singura solutie a fost sa-l tin lipit de san sau in brate pe umar, non-stop. Sa simta caldura lui mami si lui tati non-stop. Pana tarziu spre 8 luni, numai asta a cerut bebelusul meu. Si imi pare rau ca-l judecam pe bietul omulet ca de ce urla din nou, ca nu-l pot tine in brate non-stop, ca am vase de spalat, mancare de facut, treaba etc. Asa ca am inceput sa-l tin in brate (intr-o manduca) in timp ce roboteam prin casa – pana pe la vreo 6 luni cand n-am mai putut nici eu de spate si in cele din urma mi-am bagat picioarele in el de menaj. Eram mult mai senina cu un bebe purtat prin casa/afara decat atunci cand il lasam sa urle in patut ptr ca eu aveam diverse treburi. Bebelusul e programat sa fie purtat in brate pana cand se simte el in siguranta, pana cand descopera ca are picioruse si manute si incepe explorarea (in jur de 9-10 luni, mai devreme sau mai tarziu). Dar in concluzie, secretul e sa-l tineti la san/piept non-stop fara nici un resentiment, fara sa-l judecati, faceti cu randul, dar oferiti-i nevoia asta. Si daca e de la reflux, tot tinut in brate pe umar rezolva pb (la noi vomita mereu dupa ce manca pana pe la 4 luni).
    Succes,
    Florina

  8. Ina says:

    Mai eu am un fix, mama vad ca nu mai zice nimic, ce face pisica? Va roooooooooog ziceti ceva de pisica…. Si Xanax is good :))) cateodata… Va rog va rog va rog, sunt curioasa, am 3 pisici si inca 3 luni pana nasc, tre sa aflu!

    • Am fost eu la ei, pisica zice “hmmm”…nu se poate hotari daca ii e frica de fiinta mica ce a preluat puterea in casa. Si e destul de geloasa pe copil din cate am vazut. In rest totul ok, pisica incearca sa atraga atentia, parintii se amuza….

  9. dap, pisica a avut cateva saptamani nu grozave, dar acum e din ce in ce mai bine, mai ales ca in momentul asta suntem doar eu si ea in casa. La inceput era foarte curioasa sa vada nu neaparat copila (de care ii e putin frica) ci toate lucrurile noi care au aparut odata cu ea (patut, carucior, dulapul din camera fetei etc);
    din cauza asta a cam fost usuita la inceput plus ca nu avea nimeni timp de ea, deci a fost si neglijata. a stat suparata 2-3 saptamani dar acum e la fel de dragastoasa ca la inceput.

  10. Violeta says:

    Am descoperit de curand blogul Printesei Urbane, implicit si pe al tau si imi place ce vad scris aici. Referitor la plansul copilului, am trecut si noi prin asta. Ne spuneau doctorii ca asa plan copii pana la 1 an si ca nu avem decat sa asteptam sa creasca. Iti vine sa te urci pe pereti cand iti vezi copilul cum sufera si nu stii ce sa-i faci pt a-i alina suferinta.

  11. george says:

    pfff..sunt cu sotia in aceeasi situatie dar cum ati administrat nexium ca vad ca se da de la 12 ani sau poate de oboseala nu mai vad bine ..sunt nedormit de 5 zile deja . la ce medic ati fost ?

  12. salut. imi pare rau sa aud ca sunteti in aceeasi situatie, a fost o perioada absolut horror.
    nu mai stiu cum am dat nexium, dar nici nu conteaza asta, pentru ca trebuie neaparat sa mergeti la un medic care sa va confirme refluxul si sa prescrie acest medicament sau altul.

    va rog sa nu ii dati copilului nici un medicament despre care ati citit pe acest blog sau pe oricare altul – numai medicul poate prescrie un medicament.

    problema noastra cu refluxul a durat pana pe la 6-7 luni. nu i-am dat nexium decat vreo 2-3 saptamani pentru ca intr-adevar nici nu prea se da la copii asa mici – am aflat dupa aia, desi noi dadusem nexium sub forma de praf, care nu se gasea in romania.

    ce i-am dat noi mai mult timp a fost ranitidina, sirop – nu se gasea pe atunci nici asta in tara, ni l-a adus cineva de afara.

    de mers am mers la multi medici, dar diagnisticul corect (zicem noi) si tratamentul corect l-a pus si dat dr. Simona Sicoe de la medlife

    mai multe info poti citi la sotia mea pe blog:
    http://www.printesaurbana.ro/2012/06/refluxul-bebelusului-o-ecuatie-fara-solutie.html
    http://www.printesaurbana.ro/2012/10/refluxul-sofiei.html

    sanatate!

  13. george says:

    In sfarsit dormim 3 ore pe noapte .GATA dupa 3 saptamani de nexium baiatul nu mai regurgiteaza doarme de la 00. la 3 ..4 mananca apoi doarme iar. dupa 5 medici si dupa ce la ultimul m am zbarlit cu cele 160 kg si 193 cm si l am intrebat ,,bah in …… mea pot sa I dau sau nu juma de doza de nexium ca nu am venit sa ti dau 160lei sa mi confirmi ceea ce stiu deja de la eco ca are reflux usor cica,,. si el zice ,, DA ..DA DOMNULE hai sa I dam jumate de doza pe zi. Asadar nu mai stati pe ganduri ecografia daca arata un usor reflux nu I usor mergeti la medic si sfatuiti l sa va recomande nexium. nu am scris de plictiseala doar ca ma gandesc ca poate undeva mai este un disperat ca mine si domnul cu blogul care nu stie ce sa faca.

Dati cu opinionul aici, multumesc.

