Cum sa pupi copilul altuia

Fanilor mei: revin, e promis, stiu ca va e dor de mine, stiu ca va intrebati de ce nu mai scriu, stiu ca aveti lacrimi in ochi (din alea mari, de Manga). Am avut treaba si inca mai am, dar ail bi bec.

Deocamdata, despre cum sa pupi copilul altuia. Mai ales cand nu esti nici ruda, nici prieten apropiat cu ala altul care are un copchil pupabil. Gen, ne intalnim pe strada cu carutul cu copil mic, nu  ne cunoastem decat din vedere, nu vorbim decat la nuntile la care mergem din obligatie, dar parintii nostri au lucrat la un moment dat la aceeasi intreprindere sau am fost coleg de scoala generala cu fi-tu cel mare si orasul fiind mic, ne cunoastem. Motiv pentru care, brusc, simti nevoia sa-mi pupi copilul. Iata ce poti sa faci in acest caz:

Varianta simpla: nu-l pupa. In definitiv, doar pentru ca e pupabil nu inseamna ca trebuie si sa fie pupat. Doar pentru ca nu poate spune inca daca-i place sau nu sa fie pupat, nu inseamna ca trebuie sa presupui din start ca ii place. Este, in definitiv, o forma de abuz, pentru ca cuiva care nu se poate opune si care nu se poate apara ii este facut ceva impotriva vointei lui sau fara macar ca vointa lui sa fie luata in considerare.

Eu inteleg ca iti vine sa-l pupi. Dar trebuie sa intelegi, de exemplu, ca poate si mie imi vine s-o pup pe fiica-ta care este la liceu, asa, fara intentii murdare, pur si simplu pentru ca e simpatica si draguta – dar  totusi nu o fac. Nu numai ca nu o fac, ca asta e o chestie pasibila de inchisoare, dar nici macar nu incerc s-o fac si nici nu-mi trece prin cap ca as putea incerca. De asemenea, nici pe tine nu te pup, asa din senin din iarba verde.

De ce? Pentru ca asa ceva nu se face, nu? Dar la copii mici de ce se face? Doar pentru ca nu se pot apara si nu pot spune ca nu vor sa fie pupati, nu? Pai e corect asa?!

Varianta 2: daca totusi tii neaparat sa-l pupi – nu-l pupa pe maini.

In niciun caz pe maini. Copiii foarte mici stau toata ziua cu mainile in gura si nu stiu si nu pot sa se spele pe maini. Deci cand il pupi pe maini e ca si cum l-ai pupa direct pe gura. Ce ai tu in gura va avea si el in gura in materie de microbi si alte alea. Protejeaza-l. Nu-l pupa pe maini.

Pupa-l pe picior, de exemplu, dupa ce te-ai asigurat ca nu e inca la varsta sau a depasit varsta la care isi baga si picioarele in gura. Pupa-l pe frunte, pe crestet, pe par, la nevoie chiar si pe obraz. Pupa-l pe haine, daca nu poti sa te abtii sa-l pupi.

Numai nu-l pupa pe maini.

Eu de exemplu nici nu-mi ating copilul inainte sa ma spal pe maini. Doctorul face la fel.

De ce? Pentru ca oamenii mari pot avea tot felul de bazdaganii pe maini, de la virusi la bacterii gram negative si la streptococi, iar copilul mic nu a avut contact prelungit decat cu ma-sa si deci nu are sistemul imunitar dezvoltat, asa ca orice ajunge pe mainile lui pe care si le baga in gura il poate imbolnavi de diverse. Lasa-l sa-si construiasca sistemul imunitar in ritmul lui, nu-i baga in gura ce ai luat  tu de pe bara de metrou doar pentru ca nu te poti abtine sa-l atingi sau sa-l pupi.

Ar trebui sa fie suficient de simplu de inteles.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Viata de tata. Bookmark the permalink.

46 Responses to Cum sa pupi copilul altuia

  1. Ahh m-ai uns pe suflet, mon cher! Si nu pot sa iti spun de acum pana cand va fi mare si va fugi ea singura, de cate astfel de scene vei avea parte. Mara si acum pateste sa vina adulti perfect straini care sa vrea sa o ia in brate sau sa o atinga. Si-a incorporat alarma, urla asa de tare din secunda unu’ incat cred ca i-a speriat pe multi. SI toti ma intreaba pe mine ofuscati “da’ ce are, draga? de ce face asa?” Pai ce sa aibe…te-a vazut acum doua secunde prima data in viata ei si tu te repezi la ea. Apoi imi sugerezi ca ea “are ceva” doar pentru ca esti tu tampit.

  2. ana says:

    sunt de acord si in fapt si de principiu:) numa intreb ce ar putea lua omul pe gura…de pe bara de metrou?

    • na, am amestecat si eu pupatul cu atinsul. sper ca oamenii nu pun gura pe bara de metrou, ci doar mana, cu care ating mainile copilului, pe care si le baga el in gura.
      sau cine stie cum altfel.

    • nuschu says:

      Mana pe bara, mana pe fornetti, fornetti in gura, bara in gura. Sa nu crezi ca toti avem scrupule igienice, sa nu halim fornetti direct din mana…

  3. Roxana says:

    Degeaba stim noi, astia care avem copii pupabili, teoria pupatului, daca aia care-i pupa n-o stiu. Eu am problema asta de cand avea 3 zile, am zis rudelor sa nu-l pupe pe fata, au zis ca n-au mai pomenit asa ceva, ca sunt exagerata, dar nu sunt, pur si simplu nu vreau dare de saliva pe copilul meu. Cum sa le spun? Nu le spun, tac si ma umplu de nervi….

    • Monis says:

      Ba le spui si ii lasi pe ei sa se umple de nervi. Scopul tau nu este sa tii rudele multumite, ci copilul safe. Daca explicatia logica – a se vedea articolul de mai sus – nu este suficienta, atunci la interzici ‘ca asa vrei tu’ si gata. Bafta!

      • da, dar oricum e un moment jenant ala in care trebuie sa-i spui cuiva sa nu-ti pupe sau sa nu-ti atinga copilul. uneori pur si simplu nu ai ce face si trebuie sa asisti neputincios :)

        • Monis says:

          O mai poti face pe aia cu stersul copilului cu servetel cu apa (sau ceva de genul asta) dupa ce-l pupa cineva. Pariu a doua oara nu se mai apuca :D.
          N-a zis nimeni ca e simplu sa educi un adult. Dar nici sa stai neputincios in fata lor, ca sa nu le lezezi sentimentele. De parca lor le pasa de sentimentele tale cand iti mozolesc copilul.

          • arakelian says:

            aia mi se pare de prost gust.
            Mai bine zic frumos: buna ziua, nu il pupati,nu sunt de acord/a zis medicul sa fim precauti
            Nu iti place, spune.

            Si eu zic la fel ca exagerati, ganditi-va ca in majoritatea tarilor vestice, copiii dupa 3 luni merg la cresa. Iar cica francezii se pupa de 2 ori pe zi,cu fiecare coleg de birou.

    • arakelian says:

      ba ia deschide gura si le spui. Care e problema, de doare gura? Apreciez un om nebun si direct, decat unul parsiv si pufnitor pe la colturi.
      Sau daca ti-e jena, scrie un bilet pe copil: pana la vaccin, a zis medicul sa nu il pupati.

  4. Andreea says:

    Eu nu inteleg de ce ai vrea sa pupi un bebelus care nu e al tau…adica am avut si eu o gramada de prieteni care s-au inmultit si a rezultat un copil , m-am intalnit cu ei pe strada am admirat copilul dar zau ca nu am simtit niciun impuls sa ii pup…

  5. hehe, in cazul nostru vecina de pe scara a vrut sa-i faca cruce cu scuipat pe frunte. :)
    evident, cu vecina nu am vorbit niciodata inainte de asta, nici nu stiam ca sta la noi pe scara.

    • Deea says:

      OMG…n-am mai auzit asa ceva…desi am crescut la țară, unde erau nenumărate obiceiuri care de care mai ciudate. Am asistat la “Ptiu ptiu să nu te deochi” dar scuipatul era asa, de formă, nu chiar implica salivă…Cruce cu scuipat pe frunte…încă nu pot să-mi revin!

    • roxana says:

      Duc si eu bucatica de copil la tara in vizita. Il ia tata sa ii arate o vaca pe la o casa alaturata si cand vine inapoi ce imi zice : ” Sa vezi ca ne-am intalnit cu Nea Caisa si l-a descantat ( includea scuipat ) , ehe sa vezi ce noroc o sa aiba ca e tigan si…..” nu am mai auzit nimic din ce spunea . Radea tata de mine cu marele noroc pe care o sa il aiba feciorul de acum , mi-a zis ca i-a fost jena sa ii zica ceva lui Nea Caisa

  6. don’t kiss the baby!

  7. citeam undeva ca copiii lasati mai de capul lor isi dezvolta un sistem imunitar mai performant.
    si ca aia tinuti la izolare sunt mai plapanzi.
    despre aia lasati prin noroaie nu stiu, ca nu cunosc cazuri, dar stiu o fetita pe are ma-sa o sterilizeaza la fiecare jumatate de ora si e mai amarata.
    http://www.reuters.com/article/2012/05/04/us-kidsallergies-idUSBRE8431J920120504

    • corect. eu ziceam de copii mici, sugari, primele luni de viata. dupa ce incepe sa mearga si sa manance toti rahatii de caine si mucurile de tigara de la groapa cu nisip, evident ca nu mai ai ce-i face, dar se presupune ca e destul de mare ca sa aiba sistem imunitar mai bun.

  8. Mihai Lambru says:

    mr. anderson, welcome back! we missed you.

  9. arakelian says:

    stai sa te calmez: ai bazdagaci peste tot in casa. Pe jos, pe camesa ta, pe piele, pe limba ta, in aer, peste tot.
    E normal sa te speli pe miini cand intri in casa, cand vii de afara si acolo umblai cu bani/clantza; doctorul se spala pt ca inainte a avut un copil cu scarlatina/diaree deci normal sa se spele, dar cum pana mea sa ma spal de fiecare data cand pun mana pe copil? Pai eu puneam de 100 ori pe zi – imi faceam miinile praf de la atata spalat.
    medicul mi-a atras atentia explicit sa ma spal pe miini inainte de ai curatza ochii – dar asta pt ca fetita fecea conjuctivite si canal infundat, asa ca spalam de 4-5-6 ori inainte de fiecare masaj/igienizare – si asa aveam miinile iritate de la atata sapun/dezinfectat/curatzat.
    Nici macar vecinica prematura nu a primit asa instructiuni….

    Cand eram in Ro, vazui o emisiune: Kitchen crime. Ei, emisiunea exagerata, dar per total, luau probe de peste tot in casa, si aratau unde sunt bacterii/virusi, si cum se dezvolta. Stii care sunt cele 2 mai importante surse din casa? buretele de vase si frigiderul. Ia sa dezinfectezi si astea. Si sa speli miinile de cate ori pui pe ele :)

    relaxeaza-te, copiii se cresc usor si simplu, anxietatile fac mai mult rau, la copil si parinte. E demonstrat ca un copil dintr-o familie simpla si fericita va creste mai exchilibrat decat din familii unde se duce igiena la extrem. Vezi articolul de la colegi.

    • nuschu says:

      Asa o fi, insa, dp meu de vedere, nu numai microbii ma deranjeaza in cazul in care se gaseste vreunul sa-mi pupe copiii. Ma deranjeaza, pur si simplu, ca unui (semi)strain i se nazare sa-l pupe! Ce treaba ai, nene, cu el? F bine zice Liviu: ce relatie ai cu copilul
      meu, sa-l pupi? Ce te miri ca urla? Tu, ca adult, sa vie unu-n metrou sa te pupe, hodoronc-tronc, ce-ai simti?
      Lasa germenii, da’ cu intimitatea/spatiul personal cum e?

      • Arakelian, imi pare rau insa nu e asa. Microbii de pe Liviu sunt cei din casa lor. Flora dintr-o casa e normala atata vreme cat casa e curatata periodic. Cu aia e invatat copilul. Microbii din gura unui strain pot fi de tot soiul si foarte urati. Si nu, copilul nu se “imunizeaza” daca e expus la varste mici la diverse. Igiena la extrem e una si saliva oamenilor straini e cu totul altceva. Mai ales la un copil care nu si-a primit toate vaccinurile inca.

        • arakelian says:

          sterilizateul e igiena la extrem.
          Microbiii din gura (strain sau nu) sunt din gama bacterii bune pt organism. La un om sanatos. In procesul de digestie, aceste bacterii incep sa actioneze inca din gura. Omul, un mamifer, pana sa aiba acces la apa si spalat, dupa nastere isi lingea puiul. De ce? saliva contine anumite substante dezinfectante, care inhiba dezvoltarea bacteriilor. E atat de puternic in subconstient, incat prima tendinta cand isi loveste un copil degetul este… sa il duca in gura.
          La fel, traditia/gena este ca un copil sa primeasca mancarea mestecata de parinte, pana dezvolta masticatie. Acum 50 ani nu erau blendete, acum 500 ani nici furculite, acum 5000 de ani nici macar ideea ca e saliva cu microbi urati.

          Si te contrazic, imunitatea se formeaza in 2 moduri: anticorpi luati de la mama, anticorpi formati de copil. Anticorpii(raspunsul imun) se formeaza numai prin contactul cu virusul/bacterie: limfocite+ imunoglobulinele sunt cele care foremaza imunitatea. La contract primar sau ulterior, ele reactioneaza diferit. Sistemul imunologic detine inventarul microbian dar si al celulelor proprii, inca din perioada fetala sau primele luni de viata. Imunologia si bacteriologia sunt 2 stiinte fantastice- omul venind in contact cu 150-200 mii de microbi zilnic.

          Medicina atentioneaza primele 3 luni din viata copilului pt o protectie speciala, deoarece abia dupa 3 luni copiii pot respira corect si pe gura ( mucii sunt o constanta in viata copiilor).

          Da, fiecare copil are flora lui bacteriana. Gandeste-te ca ajuns in comunitate cand vin in contact cu flora celorlalti, unii copii dezvolta tot felul de boli. Altii nu. Aici e interesant de studiat de ce unii imbolnavesc mai usor si altii nu.

      • arakelian says:

        asta si pe mine ma deranjeaza.
        Bine, eu am ceva cu ideea de pupat, si eu fug de pupat. Nu imi place sa se apropie cineva prea mult de capul meu, dar asta e problema mea. Si ce nu imi place, altuia nu fac. Inca ma minuneaza colegii occidentali cand vad ca se pupa, in fiecare dim. SI barbati cu barbati. E prea mult pt mine.
        Dar asta e anxietatea mea. Piticii mei de pe creier. Nu stiu cum sa o explic, de unde mi se trage, dar nu imi place sa ma pupe lumea. Nici familia.

    • doctorul se spala pe maini preventiv.
      daca anterior a examinat un copil cu ceva contagios, el se spala pe maini imediat dupa ce l-a examinat, nu chiar inainte sa-l examineze pe urmatorul copil.

      este evident ca mama nu se trebuie sa se spele pe maini de fiecare data cand pune mana pe copil, si pentru ca nu e ptractic si pt ca flora lor microbiana este deja comuna, dar toate celelalte persoane nu vad de ce nu ar face-o.

      eu stiu destul de bine unde sunt microbi in casa. buretii de vase la noi nu traiesc mai mult de 2 saptamani. telecomenzile, tastaturile si telefoanele le dezinfectez periodic.
      i-adevarat, eu sunt un pic germofob din oficiu, iar de cand am copil cu atat mai mult.

      • arakelian says:

        Cred ca eu sunt mai nebuna ca tine. Arunc zilnic buretele de vase – sau la 2 zile.

        Telecomanda si tel. insa nu am sters. Probabil ca nici nu le fol. des. In plus, consider ca pe ele sunt germeni, dar nu au cum sa se dezvolte – nu au cu ce sa se hraneasca si nici temp. prielnice in casa mea. Germenii exista peste tot, asteapta numai focar de dezvoltare.

  10. intru totul de acord cu articolul. cred ca se poate continua cu subiecte din aceeasi categorie, precum ‘cum sa nu ii respiri in nas copilului’, ‘cum sa nu ii chitzai strident in ureche’ crezand ca pe el o sa-l amuze.. si altele.

  11. alien says:

    You made me laugh. You’re back and still cool despite being a dad :) Score!

  12. filme mai vizionati? ia vedeti Bridesmaids, 2011, e deosebit de funny.

  13. AndreeaG says:

    Oooo … uelcam bac! Ne-ati lipsit tare mult domnule!
    Ma bucur sa observ ca reincepe sa ia amploare “blogroll-ul” meu de baieti destepti :)

  14. Alina Ionita says:

    Corect la tot ce ai scris insa ce faci cand mergi cu copilul la rude la tara?! Mi se zbarleste pielea capului numai la gandul ca e atins de persoane necunoscute, la pupat nici nu ma pot gandi!
    Ma gandeam sa-i scriu pe o bavetica ca tot ii curg balele ca la balamuc: “Nu ma pupa!”
    Daca stie cineva de unde se pot procura bavetici cu astfel de inscrisuri as fi recunoscatoare

    • Livia says:

      Alina, exista vopsea speciala pt. textile, poti sa scrii ce vrei. Chiar mi-ai dat o idee. Si eu sunt antipupat.

  15. Claudia says:

    Nu cred ca microbii sunt o problema cand e vorba de pupat. Sau, ma rog, nu pentru mine. Marea problema a pupatului dupa parerea mea e intrarea abuziva in spatiul personal al copilului. Innebunesc la obsesia romanilor de a pupa/a fi pupati de copii. Copiii mei sunt niste pupaciosi dar ei decid cu cine se pupa si niciodata n-o fac la cerere. Cu bunicii am avut cele mai multe razboaie: ii vad pe copii de doua ori pe an si se asteapta ca pentru copii sa fie ca si cum i-ar vedea zilnic. Acum sunt mai mari si au invatat saracii sa se lase pupati dar cand erau mici fugeau iar noi le-am permis mereu sa fuga. I-am aparat mereu spunandu-le ca atunci cand o sa vrea sa fie pupati o sa le-o arate iar daca nu vor vrea, asta e, trebuie sa accepte. O data soacra-mea incercand sa se apropie (in stilul ei) de fiica-mea ii spune: “uite, iti dau o ciocolata daca imi dai un pupic” Da’ ce manca-ti-as, fata mea are stofa de prostituata? Mi-a placut fii-mea: “nu vreau ciocolata!” Da-i timp si motive copilului ca sa se apropie de tine, sa vrea sa te pupe! Alta situatie innebunitoare: copilul i-a desenat ceva frumos bunicii iar bunica raspunde gestului “vino sa te pupe bunica!” Bine dar tocmai ti-a facut un cadou! de ce trebuie sa-ti mai faca unul? de unde concluzia mea e ca lumea ii pupa pe copii convinsi ca asta le face placere, ca un cadou, ca un semn de apreciere iar cand copilul nu se lasa pupat e ca si cum ai respinge cadoul cuiva. Cand mergem cu copiii in Romania (maxim o data la doi ani) si inevitabil ne intalnim cu neamurile ori eu ori sotul meu trebuie sa aparam copiii de pupaturile tuturor rubedeniilor care nu pot pricepe ca pentru copiii mei ei sunt niste straini. Dar sa privim cu optimism inainte: generatiile care promoveaza pupatul ca salut o sa mai moara pana cand o sa aiba copiii nostri copii. Depinde de generatia noastra ca obiceiul sa moara odata cu generatiile respective. Pentru nepoti!

    • cccris says:

      da!!! si copiii mei sint considerati cam prost crescuti ca nu se lasa pupati cind doreste lumea, iar eu incerc sa le explic ca pur si simplu nu le place sa fie pupati, nu de toata lumea. Se vor pupa destul cu fetele cind vor fi mai mari, de ce sa li se para o corvoada acest gest? :))

  16. Sunt mai mult decat de acord cu tine. Cand voi avea un copil, o sa ii fac tricouri speciale pentru iesiri, pe care va scrie ” NU ma pupa !!! Deloc! ” . Serios vorbesc!

  17. mamicamea.ro says:

    Stii care este chestia ca nici multi adulti nu simt cu adevarat ca trebuie sa se pupe pe obraz cu cineva care le vine in vizita sau cu cineva cu care se intalneste pe strada, dar o fac ca sa este bine, nu simt nimic.
    Si apoi multi copii detesta sa fie pupati, poate fetele sunt un pic mai pupacioase (accepta sa fie pupate de unele persoane) dar baieti se simt ca si cum ar fi pedepsiti daca sunt pupati, mai ales daca e vorba de un mosulica sau o babatie (pentru copii sub 10 ani o femeie de peste 40 de ani este o babatie)

  18. Reblogged this on Oglinda catre prezent and commented:
    Pe gustul meu. :))) Aviz pupaciosilor: NU MAI PUPATI COPII CARE NU SUNT AI VOSTRI !!!

  19. Maria says:

    Cu pupatul sunt de acord, in sensul ca nu pupi pe oricine, oriunde! Dar parerea mea e ca e exagerat sa nu-ti atingi copilul fara ate spala pe maini in prealabil. Copilul trebuie lasat sa-si formeze anticorpi, nicidecum sa fie supraprotejat, astfel riscand sa dezvolte boli imune mult mai usor. Daca tot s-a cerut “opinionul”…

  20. Roxana says:

    De ce nu mai scrii??E o placere sa mai citesti si despre lumea prin ochii unui barbat mai ales ca nu sunteti cea mai comunicativa specie :) Super articolul. Eu trebuie sa ma ocup acum de un prieten care imi pupa fata pe maini imediat dupa ce a fumat…naspa!!!

  21. Da..nu mai suport sa vad oameni făcând gestul asta. In seara asta un domn mi l a luat repede din parc de pe jos (mergea de a bușilea) si la ridicat sa se joace cu el si o vânzătoare de la Billa s a năpustit sa il pupe pe nas de 2 ori. Toate astea in cateva secunde, nu am avut timp sa ii opresc. Mi se pare o maaare îndrăzneala. Nu știu ce sa le mai fac…cred ca de acum o sa ii avertizez imediat cand ne întâlnim sau ne cunoaștem sa nu faca asta.

Dati cu opinionul aici, multumesc.

