Am vorbit la lansarea unor carti de parenting de Dan Siegel

Am vorbit la lansarea cartilor “Parentaj sensibil si inteligent” si “Valtoarea mintii” de Dan Siegel, nu stiu daca v-am spus. Dan Siegel este un domn psihiatru care va sustine pe 27 septembrie in Bucuresti “Prima conferinta din Romania care abordează modul in care anatomia creierului este influentata de relatia de atasament dintre parinte – copil si invers”.

Cartile astea la a caror lansare am fost invitat si eu au aparut la editura Herald, o editura cool din cate am vazut eu zilele astea, adica mi-au placut mult oamenii de la editura (ca si ceilalti invitati, de altfel) si faptul ca e o editura specializata pe carti de spiritualitate, religie, teologie, filozofia culturii, ezoterism. Nu stiu cum se descurca cu vanzarile, avand in vedere domeniile pe care le cultiva, dar e fain si reconfortant sa afli ca exista oameni care sunt dispusi sa bage bani in carti serioase.

M-am uitat si eu in biblioteca sa vad ce carti am de la Editura Herald si am gasit vreo cateva volume din alea grele de tot, cumparate de la targuri pe vremea cand aveam in cap barzauni cum ca trebuie sa-mi fac o biblioteca de carti “serioase” pe care le-oi citi eu candva sau cine stie, poate s-or lipi de copiii mei, ca eu am trait cu ideea asta fixa, ca daca aveam mai multe carti in biblioteca de acasa de la parinti acum as fi fost mai destept. Bineinteles ca nu am terminat pana acum nici una din cartile alea, ca sunt grele, si la cum arata lucrurile, desavarsirea mea intru cultura si spiritualitate va trebui sa mai astepte, pentru ca cine dracu’ are timp, energie sau minte cat de cat clara sa se reapuce de Corpus Hermeticum, de exemplu, cu doi copchii pe cap… si-o nevasta la marginea epuizarii.

Dar cartilor de parenting cu siguranta merita sa li se faca loc in programul strans al unui parinte.

In legatura cu asta, am fost intrebat la lansare de ce merita sa citim, noi parintii, carti de parinteala. Nu mai stiu exact ce am spus, imi amintesc doar ca am tinut neaparat sa fac glumita aia tampita cu “inteleg ca in general merita sa citesti carti, nu numai carti de parenting”, dar in fine, m-am gandit dupa aia la cum as fi putut sa raspund, ca asa e cand vorbesti si ai trac, dupa aia iti vin in cap raspunsuri mult mai destepte pe care puteai sa le dai.

Deci cred ca merita, si chiar trebuie, sa citesti carti de parenting pentru ca esti, practic, complet nepregatit pentru a duce la indeplinire cel mai important proiect pe care-l ai in viata – acela de a-ti creste copiii.

Ce, nu-mi spuneti ca asta nu e cel mai important proiect pe care-l aveti?! N-o sa ziceti acum ca e mai importanta cariera, ca daca era, probabil nu faceati copii, nu-i asa, mamelor? (sunt malitios, stiu). Sau tatii, ce au de facut mai important? Sa fie alaturi de echipa favorita de fotbal pana castiga campionatul, sa se implice in politica, ce?

Ce poate fi mai important decat sa scoti un om intreg din copilul tau? Sau macar sa nu-i futi creierii in asa hal incat sa aiba nevoie de minimum 5 ani de terapie ca sa-si scoata din cap ideea ca atunci cand urlai la el ca descreieratul problema era de fapt la tine si nu la el si ca in ciuda acestui fapt, tu totusi il iubeai?!

Zic si eu, nu dau cu parul, pentru mine cel mai important proiect e sa-mi cresc copiii. Si imediat pe locul doi, sa castig marele premiu la viitorul concurs de acvaristica. Si undeva pe aici pe la prioritatile astea ar trebui sa intre si pastrarea relatiei cu nevasta, da, stiu, ok, hai ca o pun inainte de acvaristica, treaca de la mine.

Ei, chestia e ca suntem complet nepregatiti pentru acest proiect foarte important care e parinteala, pentru ca pur si simplu nu se invata la scoala, din pacate. Deci tot ce stim, stim de la parintii nostri sau de pe forumuri, bloguri sau de la “vecina de pe scara”.

Adica in afara de faptul ca sunt lucruri pe care le-am aflat “dupa ureche”, multe din ele sunt si gresite. Iar despre ce au facut parintii nostri, nu ma mai lungesc acum, e clar ca atunci cand esti parinte iti retraiesti copilaria si aduci in relatia cu copilul tau tot felul de scheme mentale nocive pe care le-ai dobandit atunci si care te fac sa reactionezi in feluri automate pe care nu le poti controla, si dupa aia poate stai si te intrebi totusi de ce te-a enervat in halul ala faptul ca al tau copil a vrut sa mai stea inca 5 minute in parc cand tu i-ai zis ca trebuie sa plecati. Si daca te uiti putin in copilaria ta, vezi ca de fapt reactia ta are legatura cu niste probleme nerezolvate de-ale tale din copilarie (apropo, acest exemplu este luat din cartea “Parentaj sensibil si inteligent”, dar cred ca li s-a intamplat tuturor parintilor).

Asa ca na, de asta zic eu ca e bine sa citim carti de parinteala. Poate unii vor descoperi ca exista si alte solutii sa-ti disciplinezi copilul in afara de bataie (pardon, de a-i da o palma ca sa-i atragi atentia, cum mi-a comentat ieri un cititor).

Sau daca nu ai timp sa citesti carti, poti sa mergi la conferinte de parenting, cum e cea pe care am semnalat-o mai sus. Chiar si daca pleci de acolo doar cu un singur lucru care-ti imbunatateste viata cu copilul, eu zic ca merita banul. Nu?

Bun, si-acum sa zic si despre mine, sa-mi fac reclama si mie. M-am simtit bine in postura de invitat vorbitor la aceasta lansare, chiar daca am avut emotii. Am avut 2 optiuni, fie sa controlez tot ce spun cu riscul de a ramane mut in fata microfonului, fie sa-mi dau drumul la gura fara sa ma mai gandesc la emotii si la ce o sa creada lumea despre mine. Am ales varianta a doua si ce a iesit, puteti vedea mai jos, daca va intereseaza. In general lumea a zis ca a fost bine.

Eu nu am vazut imagini de la lansare si nici nu am de gand sa o fac, pentru ca sunt rusinos si am facut eu o data exercitiul asta la nu stiu ce curs, adica am fost inregistrat si apoi s-a analizat performanta, si stiu ca m-am ingrozit de cat de pitigaiata imi suna vocea. Asa ca nu o sa ma uit, am vazut deja din poze ca am stat ghebos si ca am capul mare, ma rog.

Dar totusi pun inregistrarea, poate vrea sa ma mai invite cineva pe undeva in viitor si vrea sa vada cum am performat, cat de destept, sclipitor, profund, amuzant si in general foarte misto sunt eu.

PS: o nota. Deja am fost “acuzat” de cineva inca de la postul cu bataia ca fac reclama sau PR pentru ca am pus link si comunicat de la Salvati Copiii cu studiul ala privind abuzul.

In legatura cu acest eveniment de lansare, singura “retributie” a fost aceea ca am primit cele 2 carti de la editura. Acum sper ca nu-si inchipui nimeni ca as face reclama pentru cateva zeci de lei. Fac “reclama” pentru ca sunt niste chestii care-mi plac si despre care cred ca sunt bune, nu pentru ca am fost platit. Si-mi fac reclama si mie, ca mi-ar placea sa mai fiu invitat, ca sa devin faimos.

Acum, daca stau insa sa ma gandesc, adevarul e ca nu m-ar deranja daca cineva ar considera ca am facut reclama. Sa fiu eu recunoscut si branduit ca “blogger-ul ala care face reclama la carti si la conferinte de parenting”, zau ca nu m-ar deranja. Ce tip josnic domne, face reclama pe blog la carti si la evenimente care-i ajuta pe parinti sa nu-si mai carpeasca copchii. :))

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Viata de tata. Bookmark the permalink.

4 Responses to Am vorbit la lansarea unor carti de parenting de Dan Siegel

  1. Oana says:

    Me like it! Ai avut ceva emotii, dar ai un mesaj clar de transmis, cu care eu sunt total de acord. Felicitari!

  2. Ema Bucur says:

    Draga Liviu,
    am fost in public si mi-a placut tare de tine (si de sora ta desigur, care este o finuta si cred ca va fi ca si voi un parinte foarte misto). Bravo!
    Parerea mea: am simtit emotiile, dar ai fost minunat. Continua!
    Desigur inca nu ai siguranta si carisma ioanei (bine, ea este si mai experientata!), dar sincer asa cum am mai spus inainte, cred ca sunteti niste modele. Pentru ca incercati sa schimbati mentalitati, povestind experientele voastre si asa cum spune Printesa: daca la un om a ajuns mesajul si a facut o schimbare cat de mica, este important.

Dati cu opinionul aici, multumesc.

