Probabil cel mai absurd loc de joaca de pe pamant

Nu prea am timp astazi, asa ca dau una scurta. In weekend am fost cu copiii din dotare la Gradina Zoologica din Chiajna, ne-a zis cineva ca e fain si ca e si un loc de joaca acolo, mare si cica liber.

Am ajuns repeda la Chiajna, cred ca vreo 20 de minute cu masina. La biserica faci dreapta si apoi, in spatele stadionului, e treaba cu pricina. Am parcat masina intr-o panta absurda, chiar langa locul de joaca (nu inteleg de ce au ales sa faca parcarea in panta de 30-40 de grade, cand puteau sa faca parcarea in plan si sa puna niste scari la locul de joaca, dar in fine).

Am vizitat imediat gradina zoologica, care e cam la fel ca Ferma Animalelor din Pantelimon, adica au ponei, cai, vaci, caprioare, porci, pasaret, si bineinteles 3 lei chinuiti inchisi in 15 metri patrati, cu urechile pline de sange, presupun ca se musca unii pe altii de la stres. Sa tii niste lei in cusca este absolut groaznic, nici nu vreau sa ma gandesc. Mai erau inca niste custi din astea despre care se vedea ca sunt pentru animale mari si periculoase, dar erau goale, deci presupun ca tigrii si ursii au murit deja, acum se pregatesc leii.

Am avut senzatia ca cine a facut gradina asta zoologica, o idee buna in principiu, a fost atins de mania grandorii si a zis “domne, trebuie sa avem lei neaparat, nu se poate fara lei, noi suntem smecheri, ce conteaza ca-i tinem in niste cutii de metal”.

Dar totusi frumos, Sofiei i-au placut toate animalele si in special un iepure (cum a zis un parinte, “uite tati, un iepuras… mare”, ca era diatamai iepuroiul), am vazut si cum se balega vaca fix langa noi, am vazut si cum miroase la porci (ah, amintiri de la bunici), pot sa spun ca si mie mi-a placut, chiar daca faza cu leii m-a intristat (am trecut repede peste).

Prima chestie: aproape nici un copac, nicaieri, nici la zoo si nici la locul de joaca. Noua ne place betonul, ce atatia copaci, cacati. Sigur, niste arbusti de 2 metri erau, dar atat. Hai sa zicem ca la zoo nu ma bag, dar la locul de joaca, numai copacei din astia amarati. Bineinteles, era un foisor si niste umbrele deasupra bancilor, pentru parinti. Puradeii sa stea in soare, ca ei se joaca, ce le trebuie umbra. Cred ca daca te duci acolo vara, cand e soare, in jumatate de ora ai in cap creier pane. Bine ca s-au cumparat lei, dar pentru niste copaci adevarati nu au fost bani – se pare ca cei care au facut locul asta de joaca au impresia ca nu poti sa ai copaci mari decat daca ii cresti, asa ca peste 10-20 de ani cred ca o sa fie si umbra la locul asta de joaca.

Sofiei i-a placut si la locul de joaca, a descoperit cu ocazia asta saritul in trambulina din aia pentru copii si era sa nu o mai putem scoate de acolo. Alaturi era o alta saritoare din asta, unde a venit un baiat de vreo 3-4 ani cu parintii. Dar el nu prea sarea, mai mult mergea pe trambulina aia. Cat am stat acolo vreo 15 minute, taica-su l-a facut muci: “hai ma blegule, sari si tu”; “daca era Andrei aici (probabil fra-su sau un var sau cine stie), sarea cat casa”; “hai sari, ca doar nu am dat banii degeaba”. Atata l-a tocat pe bietul om, ca mi-a venit sa-l intreb daca el crede ca copilul lui se distreaza la trambulina, ca presupun ca asta a fost ideea, sa se distreze copilul, si-n loc de asta l-a incarcat cu sentimente de vinovatie cat pentru o saptamana intreaga. Dar n-am zis nimic, nu e treaba mea.

Si-acum ajung la cireasa de pe tort: in jurul locului de joaca (care e mare) sunt niste stalpi cam din 10 in 10 metri. Pe acesti stalpi se gasesc reflectoare, evident ca sa se poata juca copiii in nocturna pana la 3 noaptea, nu-i asa… si se mai gasesc si difuzoare. Din 10 in 10 metri, difuzoare.

Care difuzoare au inceput sa faca ce stiu ele mai bine sa faca, imediat cum am ajuns – adica sa difuzeze. Sa difuzeze Radio Zu, mai precis. La un volum care nici cu cea mai mare bunavointa nu poate fi descris ca fiind nederanjant. Na vedeti si voi cum era atmosfera, mai lipsea afumatoarea de mici (desi porumb fiert era).

Asta e, nu am procesat clipul in nici un fel, pur si simplu asa se auzea. Si nici nu aveai unde sa scapi, ca difuzoarele sunt amplasate strategic peste tot. Imi venea si mie sa sar in sus pe-acolo, asa de agitat am fost din cauza muzicii, ca am zis ca nu ma enervez, orice ar fi, avand in vedere ca eu sunt din asta ciudos caruia ii sare tandara repede. E clar ca nici parintii, si nici copiii nu se pot simti bine la locul de joaca daca nu le sparg urechile muzica si reclamele de la Radio Zu. Trebuie sa-i obisnuim de tineri pe astia mici cu atmosfera normala din Costinesti.

Am plecat dupa vreo 2 ore, pe marginea unei dureri de cap. In masina ne-a fost clar si mie, si nevestei, ca suntem in minoritate in tara asta. Adica ok, dupa ce ai zis suficient de mult timp ca ce prosti si tarani si cocalari sunt romanii, vine un moment in care iti dai seama ca superioritatea asta, reala sau nu, pe care o tot clamezi, nu te mai ajuta cu nimic. Adica faptul ca te simti mai destept decat altii, justificat sau nu, te consoleaza doar pana la un moment.

Moment dupa care ramai cu senzatia pregnanta ca totusi esti minoritar in tara in care traiesti. Iar asta nu e o senzatie misto.

 

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Viata de tata. Bookmark the permalink.

6 Responses to Probabil cel mai absurd loc de joaca de pe pamant

  1. Radu says:

    Si aceasta categorie de minoritari este in scadere din pacate

  2. vio says:

    Problema cu umbra lipsa la locul de joaca am avut-o si la Ferma. Nashpa, ce sa zic, ca al nostru baiat nu se mai lasa dus de-acolo si mie-mi fierbeau creierii. Cu sigurnta si lui (desi era final de august si eram pana in ora 11,30).
    Aia cu Radio Zu..mi se pare de mare angajament..:(
    Nu aveati unde sa mergeti sa le cereti s-o opreasca??

    Hai,curaj, ca mai suntem cativa minoritari:)

    • am vorbit cu unul care vindea la chiosc, a zis ca nu el, ca e de la “astia cu parcul” si na, nu am insistat.

      lasa in schimb ca am insistat la Roaba de Cultura, in herastrau, unde am asistat la un teatru de papusi care ne-a spart urechile (am plecat dupa 10 minute din cauza asta) si am primit priviri urate.

      e fain la Roaba de Cultura, pacat ca nu putem sta acolo pentru ca tot timpul este muzica sau altceva la difuzoare, extrem de tare.

  3. Liz says:

    La Zoo Baneasa ati fost? Acolo chiar e dragut :)

  4. Mda, in Gradina Zoo din Copenhaga am avut sentimentul ca eu sunt din filmul ala. Ca asa trebuie sa fie. E de nedescris. Si de aia o sa plec din cacatu’ asta de tara. E drept ca la cum arata ce-ai aratat tu eu va invit la Bucov langa Ploiesti. Unde e cu umbra multa de tot si chiar frumos. Si fara muzici :) Deci dupa aia 20 de min pana la Chiajna… Daca puneai 30 pe autostrada si inca 5 pana in Bucov ieseai mai fericit :)

Dati cu opinionul aici, multumesc.

