Acesti imbecili cu case si caini

Eu inteleg pe undeva, zau ca inteleg, ca sunt un tip empatic in general: ai pus mana pe o casa in “satul cu ministri”. Nu sunt magar ca sa zic ca ai furat suficient cat sa pui mana pe o casa in Bucuresti, desi stim cu totii ca exista si asemenea cazuri. Nu, hai sa mergem pe ideea ca ai pur si simplu o casa in Bucuresti, poate ai muncit pentru ea sau poate ai avut tot timpul o casa in Bucuresti, de la maica-ta. In definitiv, nu e treaba mea de unde ai tu casa.

In regula. Ce mai inteleg este ca poate ti-ai dorit un caine inca de cand locuiai la bloc. Sau poate ai avut tot timpul caine, de cand erai mic, si acum nu faci decat sa ai caine in continuare. Nu sunt magar (deocamdata) si sa zic ca esti o toapa venita de la coada vacii, unde ati avut tot timpul caini in batatura, fie tu direct, fie maica-ta cand cu industrializarea lui ceausescu, desi stim cu totii ca exista suficiente cazuri si din astea (ma feresc sa folosesc cuvantul “taran”, pentru mine taranul este un om gospodar cu mainile batute de munca la sapa, care numai usoara nu e, deci am respect pentru el).

Si mie mi-ar placea, cred, sa am un caine, in general vorbind, ca sunt simpatici. Motivele pentru care nu am caine sunt ca imi plac mai mult pisicile, ca mi se pare complicat sa-l tin in apartament si ca nu am unde sa-l duc sa se cace, pentru ca mie mi se pare inacceptabil sa-l duc sa se cace pe spatiul public, fie chiar si in parc. (In treacat fie spus, stimati proprietari de caini din oras, atunci cand spuneti “trebuie sa scot cainele la plimbare”, de fapt ce vreti sa spuneti este “trebuie sa scot cainele ca sa se cace pe spatiul public”; pt. cei care strangeti dupa cainele vostru – e clar ca sunteti de acord cu mine in fraza de mai sus, va multumesc pentru ca sunteti civilizati, dar nu va asteptati la felicitari, pentru ca ceea ce faceti este absolut normal)

Sa revin: unde nu mai inteleg si unde ne despartim, stimate proprietar de casa si caine din oras, este acolo unde cainele tau cretin sta liber in curtea ta, misuna in continuu pe langa poarta si ii baga in sperieti pe toti aia care trec pe trotuar prin fata portii tale, latrand ca dementul fara absolut nici un motiv in afara de faptul ca e un caine prost.

Toapa care esti tu toapa, e clar ca nu o sa intelegi in ruptul capului ca prima regula a traiului in oras, adica foarte aproape de alti oameni, este aceea ca trebuie sa faci tot ce poti ca sa-i deranjezi pe ceilalti cat mai putin.

E clar ca tu nu intelegi chestia asta si de asta zic eu ca esti totusi o toapa cu origini la coada vacii, pentru ca doar la coada vacii de unde ai venit tu (sau ma-ta) spatiile sunt largi, cu imasuri si paduri si cu case rasfirate, si acolo e mult mai greu sa-l deranjezi pe cel de langa tine, ca el e mult mai departe de tine decat sunt oamenii atunci cand locuiesti la oras.

Se pare ca certitudinea asta ca e ok sa te desfasori tu cat vrei si sa te doara in cur de orice altceva este adanc inscrisa in codul tau genetic de toapa si nu mai iese de acolo decat in  sute de mii de ani de trait la oras, suficient ca evolutia sa-si faca simtita prezenta si sa-ti modifice zestrea genetica. Dar deocamdata tu si ai tai probabil nu ati trait nici macar o suta de ani la oras, deci asta e, esti cum esti si mai avem de asteptat.

Eu sunt un om care trece prin fata casei tale, imbecilule cu casa si caine in curte. Si de fiecare data cand trec, cainele tau ma baga in sperieti de-mi vine sa sar in sus, sa fac infarct si dupa aia sa-ti dau foc la casa, cu tot cu caine.

Eu sunt un om care plimba carutul cu copil mic prin fata portii tale, animalule, si de cate ori trec pe-acolo, cainele tau imi baga copilul in sperieti de-mi trebuie un sfert de ora ca sa-l opresc din plans. Nu pot sa merg cu carutul pe strada, ca strada e pentru masini, desi stiu ca pe tine te doare in cot de asta, ca deja mi-ai spus sa merg cu carutul prin alta parte decat pe trotuarul din fata casei tale si ca nu te intereseaza pe unde as putea sa merg eu.

Trotuarul si strada din fata casei tale sunt spatii publice, toapo. Spatiu public inseamna ca oricine este indreptatit sa mearga pe ele sau sa le foloseasca temporar, de exemplu pentru a-si parca masina cateva ore, ca toti platim taxe pentru infrastructura publica.

Dar ce prostii vorbesc eu aici, eu stiu deja ca tu consideri si ca trotuarul/strada din fata casei tale este strict proprietatea ta, mi-ai spus-o deja in repetate randuri cand mi-ai ridicat stergatoarele de la masina, stricandu-le un pic cu ocazia asta, ca asa e la unele masini, cand ridici stergatoarele ciupesti putin din tabla de pe capota. Ti-a fost greu sa-mi dai un telefon sa-mi mut masina ca sa nu mi-o strici, stiu, ai casa in Bucuresti dar nu cheltuiesti tu bani ca sa suni, ca din punctul tau de vedere eu sunt nesimtitul, ca am avut tupeul sa parchez in fata casei tale, pe portiunea de strada care e a ta. Ce-i drept, o data mi-ai spus direct, la telefon, sa nu mai parchez masina in fata casei tale, desi tu ai garaj si locul ala este de obicei liber. Apreciez ca nu mi-ai ridicat stergatoarele, ce sa zic, desi la remarca mea cum ca trotuarul este spatiu public mi-ai inchis pur si simplu telefonul.

Tu crezi ca trotuarul ala e proprietatea ta pentru simplul fapt ca e in fata casei tale de mult timp, deci automat devine al tau. Alta chestie care probabil e inscrisa in codul tau genetic de toapa si cu care stiu ca e complet inutil sa ma lupt, ca tu esti proprietar si te doare in cot.

Probabil faptul ca tu consideri strada ca fiind si ea a ta explica si faptul ca desi ai casa cu curte (si cu caine in ea), tu totusi iti scoti cainele in fiecare dimineata ca sa se cace pe trotuar – adica in definitiv daca trotuarul e tot al tau, e perfect normal sa-ti scoti cainele sa se cace acolo, ca doar nu o sa-l lasi sa se cace in curte, fix in fata treptelor. Nu, il scoti un pic mai incolo, ca sa nu calci in rahat, dar evident tot pe proprietatea ta, deci e ok.

Nu-mi fac mari sperante in legatura cu tine, imbecilule cu casa si caine in curte. Nu am cum sa te fac sa intelegi ca ceea ce-mi faci tu mie nu e doar un simplu deranj, o simpla neplacere, ci este o agresiune, ceva profund necivilizat si de fapt, profund incorect. Tu o sa traiesti in continuare in casa ta construita pe trotuarul TAU si pe strada TA si o sa te doara in cot de amaratii carora le sare inima din loc cand trec prin fata portii tale pentru ca i-a latrat cainele TAU. Sigur, daca se intampla sa fii si tu pe-acolo, o sa zici si tu un “Fifi, fii cuminte, draga” asa de complezenta, pentru ca in definitiv tu crezi despre tine ca esti un om subtire, civilizat, instarit, ca doar ai casa, caine, jeep si trotuar proprietate personala in oras.

Ai inchis poarta si gata, ceilalti oameni, si chiar lumea in general, au disparut, puf!

 

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Opinii despre treburi. Bookmark the permalink.

13 Responses to Acesti imbecili cu case si caini

  1. Ioana says:

    Te inteleg perfect, din nefericire. In Muncii, printre blocuri, este o doamna mai in varsta cu o mica hardughie la curte. S-a gandit ea, asa, probabil de frica hotului, sa isi ia doi caini maidanezi si sa le puna cotetele la gard, pe niste mormane de fiare, astfel incat atunci cand treci pe langa gardul dumneaei, cainele sa latre si sa iti sara direct in cap (aici, mare noroc pe mine ca-s mica). Ca am tras o sperietura mai mare decat la cutremurul din 88, de-am zis ca nu isi mai revine pulsul vreodata…

  2. ioana says:

    Nu e doar o agresiune si o impolitete, ci e si ilegal. Daca nu curata dupa cainele lui, e pasibil de amenda, iar daca iti ridica in mod repetat stergatoarele, cred ca si asta se regaseste pe undeva la fapte amendabile. Cheama politia locala. Eventual filmeaza-l de cateva ori.
    In orice caz, vina nu e a cainelui, ci a stapanului; cainele nu e prost deloc, face exact ce e in natura lui sa faca (sa-si protejeze teritoriul), doar ca locul lui nu e in oras.
    Dar sunt curioasa: ii pui vecinului un print cu articolul asta in cutia postala? :)

    • Judecand dupa faptul ca exista si caini care nu latra cand treci prin fata portii, as zice ca aia care latra sunt prosti, pentru ca sunt incapabili sa invete ca nu le ameninta nimeni teritoriul de fapt. Este vorba deci despre un animal “prost”.
      Sigur ca vina nu e a lor, “vina” e un concept care se aplica exclusiv oamenilor pt ca doar oamenii au discernamant – un animal nu are asa ceva.

      E vorba despre niste animale proaste puse de niste imbecili in situatia de a ma agresa pe mine.

      Nu am ce sa fac, nu pot schimba nimic, am avut si cauciucuri taiate pentru ca “i-am ocupat locul” iar cu cainii nu o sa faca nimeni nimic, am “discutat” deja cu acest gen de trogloditi.

  3. te rog sa printezi textul, eu personal il livrez la toate casele cu caini de pe strada noastra si de pe strazile vecine. 50 de exemplare pls.

  4. arakelian says:

    Pt rahatii de caini:
    eu v-as recomanda sa le dati mesaje cat mai politicoase. Din experienta mea, cand am dat mesaj prea agresiv nu am schimbat nimic, pe cand mesajele politicoase au avut impact!!. Si chiar daca 10% din cei care il primesc se schimba, atunci eu sunt f. fericita (si cu 1% ma multumesc!!).
    Eu ofer pungi. Da, am pungute in poseta, de la sandvish -ul de la munca, sau de la mar, cu care revin acasa. Daca vad o persoana cu un caine cracanat sa faca shushu, ii servesc punga cu un zambet. Daca reactioneaza, zic: “pareti ca ati uitat punga”. De cateva ori au luat-o fasticiti si au strans neindemanatici. Dar NICIODATA nu a strans nenii/tantile carora le-am facut observatie dura, ci s-au pus direct pe cearta cu mine :D. Intodeauna trantiti-le un zambet cald si O ZI BUNA! (daca vi se par ca pleaca pe directia agresiva/ de razbel, incepeti si voi; stiti, am avut caine, am trecut prin momente similare si eu… etc etc ce frumos catel aveti, e ibne ingrijit, adorabil etc).

    Cu cainele care sta si latra, i-as scrie lipi pe poarta / gard o artie de genul: “Cainele va sufera toata ziua, sta si plange pe langa gard, urla si latra. Poate e flamand – vreti sa vi-l hranesc eu? Pot arunca ceva peste gard. “.

    • asta cu “pot sa-i arunc eu ceva peste gard” suna a amenintare voalata si nu vreau sa intru in jocul asta cu vecinii mei de strada.
      adica nu vreau sa amenint pe nimeni, daca o sa ma enervez suficient o sa trec direct la fapte :)))

      nu se poate rezolva problema cu cainii din curte, pentru ca nu au cum sa o rezolve. nu ar accepta nici unul sa-i bage in tarc, chiar daca ar intelege cum se simt aia care trec prin fata portii lor, pentru ca ar avea o gandire de genul “p**a mea, am curte si NU pot sa fac ce vreau in ea? INACCEPTABIL”
      sau
      “e, asa e cu cainii, mai latra, ca doar sunt caini, nu-i un capat de tara, nu e ca si cum musca pe cineva”

      problema cu rahatii intr-adevar mai degraba se amelioreaza cu vorba buna. vreau sa spun cu rugaminti si cu plecaciuni. am trecut intr-o dimineata pe langa unul din asta care-si tinea cainele de lesa in timp ce se caca pe trotuar si doar l-am intrebat pe un ton cat am putut eu de neutru daca i se pare normal… si a zis ce domne ai chef de scandal, vezi-ti de treaba.

  5. Luana says:

    Dar de ce nu mergi pe vizavi?

  6. Diana says:

    Daca te consoleaza cu ceva si in strainatate sunt astfel de proprietari, cu caini isterici.Eu am noroc ca juniorul nu pare sa fie deranjat.Ta-su insa,da,foarte….
    Eu simt insa frustrare maxima din cauza motociclistilor. Pe vremea cand era bebe mic nu-l plimbam cu carutul de raul lor. God,I hate’em

  7. Andreea Voivozeanu says:

    Chiar ieri am trait spaima vietii mele si nu exagerez cand zic. De cand ma stiu stau intr-un cartier de case din Bucuresti, cred ca nu e curte in care sa nu fie caine. Toate bune si frumoase, eu de mult timp ignor cainii care latra pe sub poarta sau ,,prin” poarta, am invatat unde sunt si traversez. Dar ieri, trecand pe strada pe care merg de ani de zile, a trebuit sa urc pe trotuar (de obicei merg pe strada pentru ca nu circula des masini si le vad de la departare) si cand colo, aud un ,,ham” puternic si in secunda 2 ditai dulaul s-a repezit la gard. Care gard era… nici nu stiu cum sa il descriu: din fier, vechi, abia prins in balamale. Cand a sarit pe gard si cand l-am auzit cum latra, m-am gandit ca pana aici mi-a fost. Eu care in viata mea n-am avut probleme cu, cainii pentru ca am invatat sa ii ocolesc, ignor si etc. (am inceput sa cred ca iti trebuie scoala pentru asa ceva :)) ) si care trec zilnic pe langa muuuuulti caini maidanezi care ar putea fi considerati ,,criminali” si care nu fac nimic daca nu sunt intaratati sau speriati, sa fiu speriata de un dulau din curte. Atunci era seara, am bagat un sprint pana acasa, de nici cand eram mica nu aveam asa viteza, asa ca am asteptat pana a doua zi sa ma duc sa vorbesc cu … cocoana, cucon, cine sta acolo. Si surpriza mea a fost cand am vazut ca dulaul nu era al lor, ci al altor oameni care tocmai venisera sa il ia… Dar sincer, puteau sa il duca in alta parte. Solutia pentru proprietarii nesimtiti: sa isi dreseze cainii astfel incat sa nu latre pe sub poarta sau sa lase deoparte titlul de ,,proprietar de caini” si sa isi cumpere alarma/sistem de supraveghere etc. E mai bine pentru toti! Si eu am avut 15 ani caine…Cum intra cineva in curte, cum incepea sa latre si sa vrea sa rupa lesa, dar pe sub gard sau la oameni pe strada nu a latrat niciodata.

    • da.
      intr-adevar, cainii ar trebui dresati, de asta zic eu ca sunt prosti.
      dar cine sa-i dreseze, toapele care cred ca e ca la ele tara, unde nici nu s-a pomenit de asa o prostie cum e dresajul la caini?
      n-am auzit inca de vreun taran care sa-si dreseze cainele. evident, el nici nu are nevoie.

  8. Pingback: Lucruri care imi dau speranta saptamana asta | Viață de tată

Dati cu opinionul aici, multumesc.

