Cum sa afli daca copilul tau este ateu sau credincios

Simplu! Intreaba-l! Ai mai jos o lista de raspunsuri posibile de-ale lui si ce inseamna ele mai precis.

Intrebare: “Draga copilule, tu crezi in Dumnezeu?”

Raspunsuri posibile si ce inseamna ele:

1. “DA” -> copilul este credincios (se mai zice si teist, adica el crede ca exista cel putin un zeu)

2. “NU” -> copilul nu este credincios (se mai zice si ateu, adica el nu crede ca exista cel putin un zeu)

3. “NU STIU” -> copilul este un agnostic

4. “CE E AIA DUMNEZEU?” -> copilul este un ignostic sau un non-cognitivist teologic – astia-mi plac mie cel mai mult, si eu sunt unul din astia de fapt, in esenta acesti oameni afirma ca limbajul teologic (de ex. notiunea de Dumnezeu) este lipsit de sens, pentru ca nu stim de fapt despre ce vorbim

6. “NU MA INTERESEAZA” -> copilul este un apatheist, adica mai pe scurt he does not give a shit

5.  COPILUL NU RASPUNDE LA INTREBARE -> intai verificati daca a auzit-o! dar probabil este tot apatheist

 

Acum, poate o sa ma intrebati de ce ati dori sa aflati de la copil raspunsul la o asemenea intrebare. Pai intai si intai for fun si apoi poate ca veti dori sa luati in considerare raspunsul lui cand decideti daca sa participe sau nu la orele de religie de la scoala sau la orele de religie de la gradinita sau cresa (stati linistiti, se vor introduce si astea in curand).

Poate vreti sa luati in considerare, eu nu zic ca trebuie. In legatura cu asta, unii oameni care s-au gandit mai mult la chestiune, au concluzionat ca toti copiii sunt atei in mod implicit, din simplul fapt ca fie nu au fost inca expusi la conceptul de religie, fie nu ii intereseaza sa se gandeasca la asta, ocupati fiind cu joaca: “All children are born Atheists; they have no idea of God.”

Stiu, stiu ce veti spune: “dar Liviu, o asemenea intrebare este dificila pentru un copil, ca el inca nu stie de chestiile astea”, la care imi permit sa va raspund asa:

1. Copilul este si el om, nu? un om care “nu stie de chestiile astea” este tot un om care NU crede in Dumnezeu, fie ca va place sau nu sa auziti asta; ba mai mult, unii ar spune ca starea asta a copiilor de a fi indiferenti la ideea de credinta este starea naturala a omului, ca altfel ne-am fi nascut spunand rugaciuni, nu tipand. Ma rog, exagerari.

2. Asa e, e o intrebare la care copilul inca nu are discernamant sa raspunda. Pai si-atunci de ce asumati ca ar vrea sa participe la orele de religie? Nu stim daca vrea sau nu vrea, ca nici el nu stie. In acest caz, nu e cel mai simplu sa asteptam pana va deveni major si sa decida el, in cunostinta de cauza, daca va fi sau nu credincios? Mie asa mi se pare ca e onest.

3. Nu, religia nu e “doar o alta materie de studiu”, deci asa cum alegem pentru copil sa studieze alfabetul, e ok sa alegem sa studieze si religie la scoala. Religia si credinta sunt chestii complet diferite de romana, matematica, desen si ce mai fac ei pe la scoala.

Bun, si-acum sa va spun de copiii mei:

– fetita (3 ani) a raspuns “DA” si imediat dupa aia a zis “Ce Dumnezeu?” deci este o teista cu serioase intrebari de natura ignostica;

– baiatul (0.5 ani) doar a salivat un pic, de unde trag concluzia ca este un apatheist.

Mai incerc si la anul!

 

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Opinii despre treburi, Viata de tata. Bookmark the permalink.

15 Responses to Cum sa afli daca copilul tau este ateu sau credincios

  1. :))))))))) Excelent! Bai, bine ca n-a salivat ala micu’ vreun turban ca cine stie ce pocinog mai iesea in lumina ultimelor evenimente globale :D Ca sa revenim la serioase: religia NU are ce cauta in invatamant, parintii pot sa REFUZE orele de religie. Fi-mea merge cu invatatoarea in cancelarie si face matematica in ora aia. Eu zic ca fi-mea castiga!

  2. ela says:

    Fiu-meu, cand era in cls. I, vine de la scoala si imi zice asa, super-calm, intr-o doara: Azi mi-a zis prof de religie ca o sa ajung in iad pt ca nu am fost niciodata la biserica. Eu, incercand sa-mi pastrez calmul, il intreb: Si tu ce i-ai raspuns?
    Fiu-meu: I-am raspuns ca eu nu cred nici ca exista Iad, si nici ca imi aduce mos Craciun cadourile nu prea cred! :D
    Religious problem solved, cam aia a fost!

    A mai fost o chestie cand i-a pus sa deseneze cum a facut D-zeu lumea si fiu-meu a desenat un tablou in 6 episoade (cum s-a format satelitul pamantului, cum au aparut primele celule, era foarte curios in vremea aia de aparitia vietii, evolutia omului etc., asa ca era foarte pe subiect copilul). Si i-a zis proful sa vina cu desenul semnat de parinti (cred ca se astepta proful la ceva represalii acasa). Dupa o vreme s-a plictisit fiu-meu de ora respectiva si nu a mai frecventat-o.

    • Smart kid! :-)
      edit: dar ma deranjeaza teribil ca i-a cerut copilului sa-i semneze parintii desenul.
      cu alte cuvinte, adica, copilul nu are voie sa gandeasca cu capul lui in mod diferit, el trebuie sa gandeasca asa cum i se spune sa gandeasca, in caz contrar “il spunem parintilor”. Adica cine i-a dat lui voie sa gandeasca asa?

      Asta inseamna indoctrinarea care se face la orele de religie, exact asta.

      probabil ca daca voi ati fi semnat desenul, ar fi cerut sa veniti si voi cu desenul semnat de parintii vostri, sau de sefii vostri, sau de seful de scara :)))

    • ela says:

      Pt noi a fost mai degraba amuzant tot episodul cu ora de religie in scoala, ca nah, copilul nostru e o personalitate calma, echilibrata, e greu de impresionat, intimidat etc., il apuca rasul la povesti de groaza cu iadul si alte alea. Si scolile (acum e in liceu fiu-meu) au fost OK mereu, adica din momentul in care nu a mai vrut sa participe la ora de religie, am depus cererea si aia a fost, fara alte sicane…
      De la alti parinti si de la alti copii am auzit si povesti mai urate, din pacate…In functie de temperamentul copilului, daca e vorba de un copil sensibil si simtitor, eu as opta de la bun inceput sa nu participe de loc la religie.

  3. sofia says:

    Eu nu am abordat teme religioase cu plodul, cand ajunge la scoala, sper sa evitam ora de religie.

  4. Julien says:

    Eu astept comentariile alea in care ti se spune cat de mult gresesti. cu alte cuvinte, popcornu’ e gata si eu sunt asezata comod :D

  5. Marmota says:

    A mea a tras un pârtz cand am intrebat-o. Slava domnului! :D

  6. Andreea says:

    Eu in clasa a 5-a (in urma cu vreo… hm… 12 ani cred :)) ) ma duc la biblioteca scolii sa vad daca au carti cu extraterestri. Tocmai imi descoperisem latura de ,,anti-preoti, cine e nenea barbos din cer, eu cred in evolutie si dinozauri, nu mai vreau sa ma impartasesc si sa beau cu lingurita dupa toate babele care tusesc”. Bibliotecara pune o fata grava, isi lasa ochelarii pe nas si ma intreba: ,,cu ce”? Nici acum nu pot sa imi scot din minte reactia ei. E X T R A T E R E S T R I ii spun eu inca o data. ,,Draga mea, avem astfel de carti, dar ai nevoie de aprobarea parintilor. Daca vrei, iti dau o biblie sau carti religioase. Ar fi bine sa nu incepi sa citesti carti care iti pot perturba mintea si sa o iei pe calea cea rea”. In secunda doi am iesit din biblioteca si am inceput sa rad de cred ca s-a auzit pana la cancelarie. Ei si ca sa ii fac in ciuda, am ajuns acasa si am luat un pliant pe care il primisem in urma cu o saptamana (era din acela prin care se puteau comanda carti prin intermediul postei) m-am dus la mama si i-am spus ca vreau toate cartile cu extraterestri si dinozauri si mistere ale lumii. Si mi le-a luat :)) Si vai… am luat-o pe calea cea rea: m-am drogat cu economie si marketing, am fumat cel putin 30 de carti pe an, m-am imbatat cu note mari (acum daca ma gandesc bine, notele de la scoala clar nu sunt un indicator pentru a vedea ce are un om in cap, mai ales cand sunt obtinute de catre altii cu atentii in stanga si in dreapta) nu am avut nici macar o restanta si in vara termin masterul si clar ma simt foarte bine si sunt echilibrata. Fac lucrurile fara sa imi fie frica de cazanele din iad. Ma bucur ca suntem din ce in ce mai multi care nu mai credem in povesti de adormit copii si care in loc sa pupam icoane, mergem la medic daca suntem bolnavi. Omenirea mai are o sansa.

  7. alexandrapintea says:

    Ce am mai ras :)))) Al meu avea intr-o perioada tot felul de nedumeriri privind “viata de dincolo” si i-am explicat eu asa, mai pe larg dar pe intelesul lui (luand la intamplare religii si credinte privind trecerea noastra in alta parte). Lui cel mai mult i-a placut ideea de reincarnare (cu logica “chiar daca nu se poate sa fiu tot eu, poate o sa fiu spiderman!”). La o discutie de la gradinita, unde educatoarea le-a explicat ca bunicul nu stiu cui a plecat in cer la Dumnezeu, Ionut a ripostat si a zis ca de obicei in cer mergem cu avionul si probabil bunicul baietelului aluia a renascut intre timp. Nu aveti idee ce priviri mi-am capatat din cauza raspunsului copilului… (si asa-s vazuta drept o ciudata, ca-s straina :))) si grecii-s tare, dar tare credinciosi si bisericosi)

  8. hadinaster says:

    intamplare reala, semn ca pe copiii din ziua de azi ii poti converti doar cu bota: vineri 10 Apilie (pt unii vinerea mare, probabil are mai multe ore sau ceva…glumesc!) ora 17:55, un card de 5 prichindei + 1 bucata nepot toti undeva la 10-13 ani se jucau in curtea blocului ceva cu pokemoni, sau pe aproape, las prajuturi la socri iau oua rosii (stiti voi prosteala romanului cu pregatirile de sarbatori, noi ne-am mai domolit dar asta e alta poveste) sa revenim, ma asez la volan pregatita sa plec catre casa! dintr-o scara de bloc iese o cucoana gatita foc, si grabita nevoie mare si se indreapta catre cardul de copii urland la unul din ei ca e deja ora 6 si el nu e prezent la biserica din vecinatate! copilul “cu musca pe caciula” schimba fete si ii raspunde ca a primit aprobare de la masa sa lipseasca. Pleaca cucoana la biserica bombanind! Ora 18 fix incep clopotele! ca la un semn toata gasca se ridica in picioare, abandoneaza jucarii, trotinele, biciclete…etc si incep sa-si faca “linii”= cruci bodoganind ceva cu iisus in gura mara sa-i auda si posibilii supraveghetori din geam, vizibil enervati de faptul ca trebuie sa faca matanii, care evident le-au intrerupt jocul! Mi-a cazut fata… am ramas perplexa! fix 5 minute mai tarziu copii au continuat cu pokemonii sau ce se jucau! concluzie: sub amenintare toti copiii se declara credinciosi infocati. E pacat sa le stricam copilaria cu amenintarea iadului…etc, stiti voi retorica! I-am recomandat cumnatei sa-si retraga copilul de la religie ca nu-i face bine dar ea mi-a raspuns ca nu-l poate izola de restul clasei si apoi ce vor zice ceilalati parinti? prin urmare asta cu orele de religie e tot un moft al parintilor din teama de a nu dezamagi, de a nu izola copilul de a face pe placul vecinului…etc! trist! Partea buna e ca, copiilor le este pur si siplu lehamite de tot circul cu bisericeala si tot ce implica ea! Sper din suflet ca pupatul moastelor sa se termine la bunicii nostri iar viitoarea generatie sa faca din biserici cluburi si discoteci, ca doar sunt cladiri cu o acustica fantastica!

    • “ca doar sunt cladiri cu o acustica fantastica”
      si-n afara de asta deja au montate instalatii de sunet care ar face invidios orice proprietar de club :))

      sinistra faza cu copiii care la auzul clopotelor s-au intrerupt din joaca si au inceput sa faca matanii, sper ca macar le-au facut din obligatie, de ochii lumii.
      desi nu stiu daca prefer sa crestem niste ipocriti care fac lucruri de ochii lumii in loc sa crestem niste evlaviosi sadea…

      • adiconfimet says:

        Si daca Dumnezeu exista ?
        Vei ramane mut inaintea Lui.
        Eu refuz sa cred ca inaintasii mei erau niste maimuțe.

        • pai si daca exista Odin sau Zeus in loc de Dumnezeul crestin?
          eu cred ca as ramane mult mai fara glas in fata astora doi decat in fata barbosului blajin, ca astia doi sunt mult mai ai dracu’, cel putin la infatisare.

          dar crezi ca telefonul tau functioneaza cu electricitate sau cu har dumnezeiesc?
          si daca crezi ca functioneaza cu electricitate, pe baza de stiinta adica, de ce refuzi sa crezi un alt lucru pe care il spune stiinta, si anume ca oamenii au evoluat din primate?
          intreb, ca mie mi se pare ca nu prea are sens, adica ori accepti ce spune stiinta, ori nu.

          nu poti accepta ce spune stiinta doar in anumite situatii.
          sau poti?

          dar o intrebare: de ce REFUZI sa crezi ca inaintasii tai erau maimute?
          e ceva rusinos in asta sau de ce?

Dati cu opinionul aici, multumesc.

