Pentru ca nu folosesc masina ca sa merg la munca, merg mult pe jos si astfel am putut sa verific de foarte multe ori observatia urmatoare:
Sunt foarte multi oameni care conduc masini scumpe si care vorbesc la telefon in timp ce conduc tinand telefonul la ureche. Ii vad la stop cand traversez, ii vad cand trec cu bicicleta pe langa masinile care stau in trafic. Cred ca in 2-3 ani de zile am vazut nu mai mult de 5 soferi de masini scumpe care vorbeau la hands-free in masina, majoritatea de 99.9% tin telefonul in mana.
Acesti oameni care conduc masini de peste 50,000 de euro si de peste 100,000 de euro uneori nu folosesc o optiune banala a masinii, si anume posibilitatea de a conecta telefonul prin bluetooth la sistemul de boxe al masinii. La masina mea de sub 20,000 de euro, functia aceasta a costat 120 de euro.
Intrebarea mea e urmatoarea: de ce dracu’ nu folosesc bluetooth-ul?
Posibile explicatii:
- nu au avut bani sa mai ia si optiunea asta – adica omul a dat 80-90 de mii pe o masina de cocalar dar nu a mai avut 200-300 de euro sa-i puna bluetooth;
- acesti oameni nu stiu ca aceasta functie exista, asa ca fie nu au comandat-o, fie masina o are dar ei nu stiu de ea;
- acesti oameni stiu ca aceasta functie exista, dar nu stiu sa o foloseasca; sau le e lene, asa ca prefera sa imobilizeze o mana si 90% din atentia lor cu vorbitul la telefon in timp ce conduc.
Exista si alte explicatii pentru aceasta stare de fapt, in afara de cele de mai sus? Ma refer la niste explicatii care sa nu ma faca sa cred ca oamenii astia sunt niste imbecili parveniti.
Cei care au masini ieftine au scuza din oficiu ca nu au mai vrut sa bage bani si in asa ceva, desi e probabil cea mai folositoare optiune pe care poti sa o pui pe o masina. Dar cand dai multe zeci de mii pe o masina, trebuie sa fii complet retard sa nu iei optiunea asta. Sunt convins ca pielea pe scaune nu o rateaza nici unul.
Nu. Nu te inseli deloc. Sunt niste imbecili parveniti si in plus cred ca folosirea unui dispozitiv hands free e ca si cum ar admite ca nu sunt niste super soferi, cu mult peste media muritorilor de rand. Ei sunt foarte tari, mersul cu mainile pe volan este pentru incepatori si pentru unele femei, cele care nu vorbesc la telefon in timp ce conduc. Ei au abilitati deosebite si pot sfida legea, care e pentru prosti. Ei au c**ie si restul suntem niste handicapati care nu facem fata traficului din Bucuresti. Ei se descurca, condusul e a doua lor natura, reflexele lor sunt de piloti. Ai putea face un survey pe survey monkey, dar vezi sa fie simplu, ca pentru maimute.
Evident ca oamenii aia sunt niste imbecili cu pile la politie! Ei merg pe sistemul “orice as face eu SCAP” :) Asta e mentalitatea romaneasca. In Anglia au astia masini de sute de mii de lire si nu merg asa pentru ca nu vor sa incalce legea. Aici e invers, cu cat esti mai “dotat”, cu atat NU incalci legea. O incalca pustanii prosti care se urca si bauti la volan! N-o incalca oamenii adulti cu creier in cap si masini de multe sute de mii de lire, deoarece sutele alea de mii nu le-a dat “tati”… nu sunt din spaga, sunt muncite :) Sa vezi aici oameni duminica cu masini de epoca pe strada, d-alea de costa azi milioane de lire, masini inca functionale cu care ei ies “la plimbare”… crezi ca se urca vreunu’ la volan sa faca dude? Pai nu-si permite! Ca vrea sa ajunga cu ea inapoi in garaj intreaga :))))
Bai cum le știți voi pe toate, fenomenal asa ceva.
Sa îmi spui te rog o mașină de 80K euro, care e de cocalar. Una.
Înțeleg ca numai cocalarii si meltenii au bani de mașini scumpe. Țiganii și hoții intra la cocalari?
Îmi place eticheta. Nu de alta, dar conduc masina de 163.000 EUR și nu folosesc funcția de Bluetooth a mașinii. Chiar voiam sa știu cum sa ma numesc. Acum o sa îmi lipesc eticheta de cocalarà pe frunte. Sau pe parbriz.
De ce nu folosesti functia de bluetooth a masinii? Chiar sunt curios si as aprecia un raspuns.
Nu am spus nicaieri ca doar meltenii au bani de masini scumpe, ce am spus este ca daca ai masina scumpa dar tii telefonul in mana, atunci probabil esti un imbecil parvenit, ca alte motive nu-mi vin in cap. Daca sunt si alte motive, te rog sa-mi spui si mie.
Masina de cocalar de 80k? Glumesti, nu?
Range rover.
Seria 7.
X5/ X6.
Audi A7/ S7/ Q7
Nu ma intelege gresit, masinile in sine sunt superbe. Cand spun “masina de cocalar” ma refer la ce tipologie umana conduce la noi in tara astfel de masini, in general.
Deci imi spui te rog de ce nu folosesti bluetooth?
Si sunt f curios ce masina conduci. La pretul ala, daca e altceva decat Aston, AMG sau un G, Maseratti sau ceva american, as cam zice ca esti cocalar la suflet, nu te supara! :-)) Adica ai luat masina pentru show-off.
Iar daca e alba, nu mai conteaza marca :-)) la fel si daca e SUV, de fapt.
Astept sa fiu surprins. Sper sa fie un Ferrari. Sau o Tesla, omg! Cum ar fi sa comenteze la mine pe blog un proprietar de Tesla?!
Nici eu nu folosesc functia de bluetooth :(. Ba e conectat cu alt dispozitiv, ba tre sa dau drumu la bluetooth fie la tel fie la masina, ba nustiucesaiimaifaccanumerge, ba sunt pur si simplu lenesa ca nu merg decat 10 min cu masina, ca lasa ca dau un telefon scurt. Rar vorbesc in trafic (o data, de doua ori pe luna). Asta nu e o scuza, uite ca o sa ma adun sa o folosesc. Daca am putea sa transmitem informatia diferit: “mai oameni cu masini scumpe, aveti o functie care va usureaza, viata, una super cool, la fel de cool ca masina, folositi-o” poate i-am convinge si pe ei, aia cu masini scumpe. Masina mea a fost scumpa la viata ei dar e la mana a doua.
Aveai un articol cu masina de spalat vase, motivele sunt cam aceleasi. Puterea obisnuintei nu e nici ea de subestimat.
Cu ce alt dispozitiv poate fi conectat bluetooth-ul de la masina?
Ok, deci e vorba de lene.
Totusi e cam mare lenea, nu te supara, trebuie doar sa deblochezi telefonul si sa activezi BT-ul.
De deblocat oricum il deblochezi cand vrei sa suni, deci ce faci in plus e doar sa activezi BT. La masina ar trebui sa fie activat tot timpul.
Iar telefonul poate sta frumos in poseta/ buzunar.
Cred ca nu e cazul sa scriu acum care sunt avantajele, e un no brainer.
Și eu am observat exact același lucru și mi-am pus aceeași întrebare. Care este răspunsul? Probabil o combinație între variantele 2 și 3. La asta trebuie adăugată, în opinia mea, și o mare doză de nesimțire față de toți ceilalți, dar și una de inconștiență față de propria persoană/familie.
Personal, asta a fost prima extra-opțiune pe care am căutat-o. Prima! Pentru că îmi pasă de copiii mei și pentru că vreau să fiu cât mai atent la condus.
P.S. Poate ne întâlnim cândva la o bere și îmi aduci și DVD-urile alea cu filme. ;)
OMG Mihai stiam ca va veni si momentul asta. Am aruncat din greseala DVD-urile alea anul trecut. Am aruncat toate DVD-urile pe care le aveam de fapt si au intrat si astea la tavalug ca erau in acelasi loc. Mi-am dat seama ca am aruncat si dvd-urile tale la o zi dupa.
Daca-ti mai amintesti titlurile spune-mi si incerc sa fac rost.
(Feeling guilty).
Don’t worry, dude, ramane sa dai o bere. :)
Clar.
N-am mai iesit la bere de 5 ani cel putin, dar or veni si vremuri mai bune.
Ma rog, putem face o iesire cu familiile undeva frumos, eventual la iarba verde (cand timpul va permite, desigur).
Eu vad foarte multi oameni care conduc tinand telefonul la ureche, punct. Ca masina e mai scumpa sau mai putin scumpa, nici o diferenta. Toti cu telefonul la ureche. Si chiar daca masina mai ieftina nu ar avea, sa zicem, functia respectiva, tot se pot folosi niste amarate de casti pentru hands-free, ca sa tii naibii mainile alea pe volan. Cred ca pur si simplu lumea e inconstienta si functioneaza pe principiul ”Mie nu mi se poate intampla”, ei fiind super soferi.
Personal, cand sunt cu copiii in masina nu prea folosesc functia de bluetooth a masinii pentru ca atunci cand vorbesti la telefon se intrerupe radioul/cd-ul, iar copiii mei asculta povesti pe cd si se enerveaza de fiecare data cand povestea se intrerupe ca sa vorbesc eu. Asa ca ori nu prea vorbesc la telefon cand sunt cu ei, ori, daca e ceva urgent, am castile.
In rest, am impresia ca oamenii se plictisesc tare rau cu ei insisi :) Nimeni nu se mai gandeste la nimic de unul singur, toti, peste tot, vorbesc la telefon. Nu stiu, ori a crescut mult nevoia de comunicare, ori ni se trage de la abonamentele astea cu mii de minute incluse, pe care musai trebuie sa le vorbim :)
Da, sigur ca foarte multa lume vorbeste la telefon tinandu-l la ureche in timp ce conduce.
Dar chestia e ca la masinile scumpe exista solutia asta cu bluetooth-ul care e foarte simpla si rezolva problema.
La masinile ieftine oamenii nu prea au optiunea asta, in general vorbind.
Sigur ca oricine ar putea sa foloseasca casti cu fir sau cu BT daca masina nu are BT, dar astea sunt incomod de folosit. Castile cu fir se-ncurca, cele cu BT nu prea stau in ureche si mai presus, trebuie sa stii unde ai pus casca etc
Sigur, astea sunt impedimente ridicole fata de avantajul de a avea mainile libere daca stai sa te gandesti, dar pretentiile mele de responsabilitate referitor la soferii romani sunt atat de scazute incat pot sa accept pe post de explicatie (nu justificare) faptul ca acest mic disconfort e motivul pentru care nu folosesc oamenii casti.
Insa cand ai o masina scumpa care are cu siguranta aceasta functie, cele mai multe in pachetele standard, nu exista nici macar scuza asta cu disconfortul. Nu exista nici o scuza.
Poate ca totusi nu stiu ca exista functia asta, cum ai spus si tu in textul initial. Mie de ex. nu mi-a povestit nimeni despre asta, iar eu ca muiere priceputa ce sunt n-am stat sa citesc tot ceaslovul masinii. Asa ca pana nu mi-a spus intamplator cineva si mi-a cuplat telefonul la masina, ca sa-mi intre automat cand conectez BT pe tel, habar n-am avut. Plus ca mai am o gramada de butoane pe la volan despre care nu stiu cine ce face :))
Dar tineam niste gioarse de casti in masina, special pt cand aveam nevoie. Se incurcau al nabii, ce-i drept, dar mergeau pentru cateva minute, nu stateam oricum de romane la telefon.
Sau poate nu le place sa auda toata lumea conversatia, in caz ca nu sunt singuri in masina. Pe mine asta m-ar enerva, recunosc :)
Nu stiu ce sa zic referitor la faptul ca oamenii cumpara masini cu multe functii pe care nu le folosesc sau nici nu stiu ca exista.
Te face sa te intrebi de ce dau bani pe ele daca tot nu ii intereseaza.
Eu cand am ales configuratia la masina m-am asigurat ca nu are nici o optiune care nu-mi trebuie si pe care s-o platesc degeaba.
Pentru ca eu nu am decat bani munciti si nu imi permit sa-i risipesc pe lucruri pe care nu le folosesc.
Nu vreau sa spun ca toti cei care iau masini scumpe cu multe optionale le iau doar ca sa se dea mari, dar e clar ca ei reprezinta un procent important.
Totusi bluetooth-ul pentru telefon mi se pare mai mult o optiune de siguranta, nu una de confort.
E probabil si o problema cu faptul ca toate lucrurile in general sunt din ce in ce mai complicate, am simtit si eu chestia asta la unele aparate – prea multe functii, prea multa tehnologie.
Probabil de aia exista multi soferi care nu stiu de unde se aprinde lampa de ceata, de exemplu. Desi iarasi, masina e totusi ca o arma incarcata, bine ar fi sa stii sa o folosesti.
Probabil masinile mai scumpe au pachete cu mai multe optionale, unele incluse si in pret, asa ca vrei, nu vrei, te poti trezi cu multe butoane pe bord.
Eu am un Mitsubishi destul de spartan ca optiuni, deci nu masina scumpa si, sper, nu de cocalari :) dar cazul meu nu e relevant pentru ca pentru mine este complicat si cand se schimba ora si sunt nevoita sa orbecai prin meniu, cu cartea masinii in brate, ca sa pot modifica ceasul :)))
Lampa de ceata? Unde vine asta? :))
La fel si cu telefoanele mobile, am cautat pentru parintii mei modele mai putin complicate, care sa aiba in principal functia de telefon, la naiba, ca nu le trebuie lor o mie de optiuni, dar greu mai gasesti unul mai simplu in ditamai oferta de pe piata.
In caz ca nu glumeai, te indemn sa afli cum aprinzi luminile de ceata ale masinii cat mai repede. Iti pot salva viata.
Multe smartfoane cu android au un “easy mode” special conceput pt a usura utilizarea: iconite mai mari si mai putine. Samsung de ex. au pe toate modele din cate stiu eu.
De asemenea exista niste aplicatii care se cheama “launchers” in android care schimba interfata cu una mai simpla, de ex. Cauta in google “android launchers for seniors”. Merg pe orice telefon.
edit: http://www.makeuseof.com/tag/3-best-simple-android-launchers-parents-grandparents/
Eu as avansa niste explicatii.
Bluetooth-ul nu-i o tehnologie atat de facila cum se da. Cum comenteaza cineva mai sus este incomda de activat, nesigura ulterior, capricioasa (ca si Android-ul). Desi foarte utila, cere atentie mereu, nu poti “sa uiti de ea”, asta o condamna. Chiar daca sunt si exceptii.
Si alta cauza, mai cuprinzatoare, noi oamenii, in general si din pacate, suntem cam tampiti, daca nu-i rost de niste poze sau un videoclip, ceva, si nu arde, nu ne bagam, asta-i! Desigur persoanele de fata intra la categoria exceptii :)
nu stiu ce sa zic, eu la Skoda mea nu am nici o problema cu conectarea la BT, trebuie doar sa activez BT pe telefon si atat, merge fara cusur de fiecare data.
ma indoiesc ca marcile de masini premium, cele despre care vorbesc eu aici, au probleme cu bluetooth-ul; de asemenea ma indoiesc ca oamenii care conduc aceste masini au telefoane slabe pe care sa nu functioneze calumea bluetooth-ul.
Am un “amarat” de Logan, cam de 8 -9 ani si am bluetooth. Ft folositor mai ales cand nu stai chiar in Bucuresti, dar lucrezi acolo.
Acum doua zile o doamna draguta, blonda, frumos coafata, a omis sa cedeze trecerea autoturismului nostru desi aveam prioritate, dansa avand un mare triunghi de “cedeaza” pe sensul sau. Doamna vorbea la telefon tinandu-l in mana, conducea un BMW X5. Norocul si experienta de sofat probabil au facut ca sotul meu sa reuseasca sa franeze brusc altfel doamna s-ar fi urcat cu BMW-ul sau pe noi, fix pe partea mea, eu fiind insarcinata in 8 luni. Nu stiu cat de cocalara, tiganca, melteanca sau ce vreti voi era insa mi se pare exemplificarea perfecta pt confirmarea teoriei lui Liviu. Si nu accept scuza ca se conecteaza greu bluetooth-ul telefon-masina, daca se conecteaza greu ceva e defect si inseamna ca trebuie reparat. Conduc o masina care costa sub 20k euro si in cateva secunde de cand m-am urcat in ea s-a si conectat la telefon, absolut tot timpul.
Cea mai tare faza pe care am vazut-o de curand.
Un domn care iesea cu masina din parcarea unui magazin de bricolaj cu ditamai teava PVC atarnata cumva in afara masinii, de-a lungul ei. In timp ce ma minunam, trecand pe langa el am constatat ca desteptul, aflat la volan desigur, lasase geamul in jos si tinea teava cu ….mana.
Am ramas marcata.
Eram la semafor cand langa a oprit un cunoscut, intr-un bmx mare, din ala de teren. L-am intrebat daca merge la o cafea si a zis ca nu are bani. Dar bani sa isi ia masina si sa bage o cisterna de combustibil in ea a avut. Asta e mentalitatea romaneasca, sa iti iei masina scumpa sa vada vecinii, chiar daca tu mori de foame in casa. Poate asta e si cazul celor pe care i-ai vazut tu. Nu pot sa uit cand o amica a vazut un Rolls Royce care alimenta cu GPL. Si stiu oameni care-si cumpara masini pe care nu si le permit, cum le iau cum pun pe ele GPL, sa vada tot poporu ca au Audi.
bmw*