De ce fac oamenii copii?

Lasand la o parte motivele gen “s-a rupt prezervativul”, “era prea tarziu sa mai fac avort”, “ca sa aiba cine mosteni imperiul”, “pentru ca e cel mai bun accesoriu pentru sanii mei” sau “asa a randuit domnul nostru”, cred ca oamenii nu stiu nici ei de ce fac copii.

Noi suntem o alta generatie (da, stiu, fiecare noua generatie e o alta generatie), dar daca imi intreb bunicii sau parintii, cred ca un raspuns probabil este “ca sa aiba cine sa-mi dea o cana de apa la batranete, maica”.

De parca la batranete cea mai mare problema a ta este ca ti-e sete, esti in pericol sa mori de sete. Mai degraba as putea inteleg “ca sa aiba cine sa-mi schimbe scutecul la batranete, maica”, asta pot sa inteleg, dar adevarul e ca poti oricand sa platesti pe cineva sa te stearga la fund la batranete, cred eu. Ba chiar e cel mai indicat lucru de facut – nu ca e complet absurd sa faci un copil doar ca sa il chinui tu la batranete cu incontinenta ta?

Mult mai bine este sa economisesti niste bani toata viata si la batranete sa te muti in cea mai smechera casa de batrani, unde poti sa alegi sa-ti faca baita cu buretele o gagica sexi fata de care nu o sa ai niciodata sentimente de vinovatie, ca doar o platesti. Plus ca nici nu e garantat ca daca faci copii o sa aiba cine sa te adape la batranete: daca esti suficient de tampit si-i terorizezi pe copiii aia 30 de ani cu ideile tale fixe, s-ar putea ca la batranete sa nu te mai suporte nici macar ei, deci adio scutece curate.

Deci trebuie sa fie altceva. Trebuie sa fie specia, instinctul de reproducere, impulsul irepresibil. Acest lucru sta probabil la baza afirmatiilor de genul “odata ce am avut copilul, viata mea a inceput sa aiba sens”. Da, adica inainte nu ti se parea ca avea vreun sens, tot ce faceai faceai in scarba.

De exemplu, cand eram in liceu si mi s-a facut primul sex oral, imediat dupa aia m-am gandit ca viata mea nu are niciun sens. Cand am intrat la facultate si ma gandeam ca o sa ma distrez maxim (nu s-a intamplat), eram pe culmile disperarii. Cand am luat primul salariu si ma gandeam la cate rahaturi pot sa cumpar cu el, eram deprimat ca nu am copil. Cand mi-am luat prima masina, viata nu avea nici cel mai mic sens. Cand m-am tinut pe schiuri mai mult de 5 minute si ma dadeam pe powder, nu ma puteam gandi decat la desertaciunea lucrurilor. Cand am cerut-o in casatorie si a zis da, la fel, ma scaldam in cea mai neagra lipsa de sens din cate i-au fost dat omenirii sa cunoasca.

Bullshit. Nu zic ca e imposibil ca de-abia dupa ce faci un copil viata ta sa capete sens, avand in vedere ca cei mai multi dintre noi traim intr-adevar degeaba, dar in acelasi timp sunt sanse destul de mari ca treburile sa fie aranjate la modul profesionit de catre specie. Adica specia vrea sa asigure supravietuirea progeniturii, motiv pentru care descarca o galeata de hormoni din aia familisti in capetele noastre si ne face sa credem ca de-abia de-acum incolo  viata are sens, deci merita sa-mi pierd vremea la munca deoarece asigur copilului un viitor.

Eu am intrebat-o intr-o zi pe Ioana de ce facem noi copil si ea a raspuns „pentru ca stiu ca tu iti doresti foarte mult”. Este adevarat: nu de putine ori m-am gandit ce misto ar fi sa am un copil: as avea si eu cu cine sa ma joc cu elicopterul telecomandat care mi s-a stricat acum 2 ani si mi-a fost rusine sa cumpar altul, as avea fata de cine sa fiu autoritar pentru ca la serviciu sunt sef doar peste o singura persoana si e asa draguta ca nu pot sa tip la ea cand sunt nervos, as avea pe cine sa invat sa-mi aduca berea din frigider si telecomanda de sub pat, as avea pe cine sa bat la cap sa faca in viata lucrurile pe care eu nu am reusit sa le fac, si, desigur, as avea pe cine sa iubesc neconditionat, ca pe nevasta am stabilit ca o iubesc neconditionat cu conditia sa nu ma paraseasca vreodata, caz in care ma sinucid si o bantui tot restul vietii ei.

Deci despre iubit cred ca e vorba. Sau poate o fi intr-adevar despre schimbat scutecele la batranete, cine stie.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Viata de tata. Bookmark the permalink.

18 Responses to De ce fac oamenii copii?

  1. Denisa says:

    Abia acum, citind ce scrie printul, inteleg de ce te potrivesti intr-un fel atat de minunat cu printesa noastra draga!
    Inspiratie la scris, ca noi suntem deja pe receptie :)

  2. Oana says:

    OMG! scrii la fel de frumos ca Printesa! Eu vreau copil ca sa ma duca al meu barbat in Laponia, la Mos Craciun, asa mi-a zis: “cand ‘om avea copii, il vezi si tu pe Mos Craciun, pana atunci, vedem Picasso, Monet si de-astia de oameni mari!”. Si se adauga la asta si chestia cu iubirea :)

  3. Cand aveam vreo 20 de ani mi-au zis niste hipioti de la 2 Mai ca ei au facut copilu’ (cand aveau ei vreo 16 ani) ca sa aibe cine sa le faca si lor cartofi prajiti. Nu cred ca viata mea inainte de Mara era total lipsita de “sens” insa stiu sigur ca dupa ce a aparut ea e mult mai plina de logica. Si da, sunt ferm convinsa ca natura a facut bebelusii dragalasi ca sa nu ii aruncam dracului pe geam la primele urlete. Ca sa protejeze specia…
    Femeilor e clar ca le canta ovarele si ca li se trezesc anumite parti anatomice atunci cand vad bebelusi (ovare, sani, creier), dincolo de marea propasire a speciei…e ceva minunat sa iti vezi copilul facut cu cel pe care il iubesti enorm, sa vezi asemanarile, sa te oglindesti in ochii lui.

  4. Jimini Jim says:


    Asta apropo de cana cu apa :))

    Eu cred ca e in natura umana si nu numai de a se reproduce, practic e singurul nostru scop precis, real si logic din punct de vedere al evolutiei.Dar motivele pot fi imbracate sub diferite aspecte de genul celor insirate de tine aici.Implinire personala prin cea a copiilor, singuratate sau ca avrut celalalt, etc.

  5. Jimini Jim says:

    Uitasem de ca ai blog…oricum felicitari, e interesant

  6. Bine ati venit! multumesc pt vorbele bune!

  7. uglybadbear says:

    bun venit in blegosfera, tata bond! apropo de facut copii… nu stiu de ce-i facem. stiu numa’ de ce vor tatii sa aiba fete: fiindca se gindesc ca asa o sa aiba un motiv intemeiat sa-si cumpere mai incolo agheul pe care si l-au dorit de cind au terminat armata. pina la urma, turns out ca nu-ti ramin bani de agheu, din motive de scutece, de jucarii, de alte capricii pe care junioara le are si care trebuie musai satisfacute :)

    • Hehe, bine v-am gasit stimati blegosferici! cred ca deja incep sa inteleg ce zici despre agheu, cand ma gandesc ca sotia mea insarcinata conduce in fiecare zi masina prib orasul asta de cremenali auto… :-)

  8. Cris says:

    eu am facut copil ca mi-am dorit. in prima faza ca mi se pareau draguti bebelusii. de fapt sunt adorabili, ii iubesti mai mult decat crezi ca poti sa iubesti, eu o iubesc pe fi-mea cel mai mult pe lumea asta si imi iubesc sotul mult, ca o completare. este adorabila, in momentul in care auzi cum te striga prima data mami, te topesti de-a dreptul, e ceva al tau ce nu poate fi nicioadata dat altcuiva sau sa apartina altcuiva.
    nu mai zic ca atunci cand incepi sa te intelegi cu ea si ii ceri telecomanda, crezand ca poate inca nu intelege ce vrei, iar mogaldeata o aduce…. ce sa zic, e alta viata. o sa vedeti.

  9. roxana says:

    Liviu, inainte sa ajunga la faza in care iti aduce telecomanda sa vezi si tu meciu de pe canapea este faza in care o cauti disperat prin casa si o gasesti fie in buda, fie in sertarul cu ciorapi..asta mult dupa ce s-a terminat meciu si berea e calda :d

  10. Nuschu says:

    E specia, cred. Viata nu capata sens cu un copil, tot desertaciune-i totul. Mai ales in vremile astea, cand vedem clar, cu ochii nostri, la TV, cum ne muncim de sute de ani sa ne distrugem unii pe altii. Si, avand copii, ne intrebam: In ce lume vor trai? Cum o fi mai bine sa-l cresc, ca sa se adapteze?
    Eu cred ca un copil te face mai fericit. Probabil e egoism. E un cliseu complet si absolut, insa e adevarat 1000%: cu aparitia unui copil experimentezi niste trairi de nu le-ai mai cunoscut nicicand. Niciodata. Te uiti si te miri ca proasta ca e al tau, ca l-ai facut, ca-ti spune ‘mama’ si ca e totul pt tine si tu esti totul pt el.
    Egoism.

  11. Xelomon says:

    oho! bine-ai venit in blogosfera. de ce fac oamenii copii? indiferent de ce raspuns dau inainte sa se nasca, sigur se schimba dupa.
    inainte as fi zis ca-l fac fiindca… nu puteam sa n-o fac, n-as fi putut niciodata sa fac avort. dupa, as zice ca am facut-o fiindca nu puteam sa n-o fac, e asa frumoasa si voioasa si desteapta si aduce bucurii :)

  12. roxana says:

    uite ce zice alt tatic. Mi se pare potrivit :d
    “was having a conversation with a friend who had recently become a parent, and she reminded me of something I had forgotten about since my daughter was born. She was describing this what-have-I-done feeling – I just got everything perfect in my life, and then I went and messed it all up by having a baby. I don’t feel that way anymore, but the thought certainly crossed my mind a few times at the beginning. Eventually you just fall in love and forget about everything else, but it’s not a very comfortable transition. I compare the process to becoming a vampire, your old self dies in a sad and painful way, but then you come out the other side with immortality, super strength and a taste for human blood”(Jonathan Coulton)

  13. Alexutza says:

    Din țîșpe mii de motive și de fapt nici unul real, sau poate toate la un loc. Mai important mi se pare ce faci cu ei odată ce îi ai, sau ei te au pe tine… ;)

    Oricît ți-ar explica altcineva cum e, abia cînd trăiești sarcina, nașterea etc. tot tacîmul, abia atunci știi cum e. Cum e să fii cu cineva mic, care-ți zîmbește în fiecare dimineață, de fiecare dată cînd îl bagi în seamă și toate celelalte.

  14. Ioana says:

    Eu am facut copil “din greseala” dar il iubesc ca pe ochii din cap si acum, dupa 30 de ani :)

Dati cu opinionul aici, multumesc.