Concurs de aquascaping

Te uiti la ea si zici ca-i doar apa: mai mult sau mai putin transparenta, mai mult sau mai putin fara gust si fara miros. Apa, nu?!

Dar nu e deloc asa. Cred ca apa e mediul in care a aparut viata tocmai pentru ca apele pot fi incredibil de diferite intre ele. Pentru acvaristul de apa dulce cat de cat avansat, exista cel putin 10 parametri fizico-chimici ai apei care trebuie cunoscuti, monitorizati si eventual modificati pentru a obtine ceea ce doresti intr-un acvariu. Pentru acvaristul de apa sarata, numarul lor se dubleaza.

Sunt acvarist din 2008, adica de 6 ani. Am avut pesti in liceu, dar apoi am plecat de acasa si am abandonat. Sunt multe de spus despre acest hobby si sunt sigur ca va intereseaza foarte putin spre deloc. Spun doar ca este un hobby foarte ofertant, pentru ca in functie de ce iti doresti, poate fi o activitate simpla sau extrem de complexa, de fapt nu cred ca exista limite la complexitate.

Si nu exista limite nici la timpul alocat si nici la banii cheltuiti (de la cateva sute de lei la cateva zeci de mii de euro). Poti sa tii niste pesti intr-un cub de sticla (cu investitie de 300 de lei si jumatate de ora consumata pe saptamana) sau poti sa faci aquascaping (si sa bibilesti ore intregi la plantele de acvariu). Sau poti sa ai un acvariu marin in care sa cresti corali (si sa investesti in echipamente si animale mai mult decat te costa un SUV). Sau poti sa devii complet dement si sa-ti consruiesti casa intreaga in jurul acvariului de cateva tone, cum am vazut pe forumuri de prin alte tari.

Ai de invatat fizica, chimie, biologie, ecologie, gradinarit si trebuie sa fii macar putin priceput la bricolaj. Apoi ajungi la etapa in care vrei sa fotografiezi acvariul, si trebuie sa inveti si fotografie, pentru ca acvariul este un subiect foto foarte dificil.

Nu va mai bat capul cu alte detalii, mai spun doar ca e ceva frumos. In afara de asta, inteleg ca multe lume crede ca e complicat. Dupa cum am zis, poate fi extrem de complicat, dar pentru inceput va rog sa ma credeti ca un acvariu startat corect necesita mai putin timp de ingrijire decat o pisica. Si nu, nu miroase, intrebati-o pe nevasta-mea care are un nas de caine de vanatoare, la fel ca majoritatea nevestelor.

Sofiei ii place la acvariu, pana acum ceva timp aveam in fiecare seara program de hranit pestii si de privit. A invatat si acum stie mai multe specii de pesti pe care ii avem in acvariu decat stie consoarta – haios a fost momentul in care eu nu eram acasa si ea a vrut sa vada nu stiu ce peste de care mama-sa nu auzise, dar care era acolo, in acvariu. Evident ca planuiesc sa o fac acvarista, si pe ea si pe Ivan. Am si dus-o la acvarii in Herastrau, exista acolo o (mica) expozitie cu acvarii, care desi nu se ridica la inaltimea unui acvariu public adevarat cum exista in alte tari, totusi e foarte frumoasa.

Sa revin la titlu. Anul asta s-a facut primul concurs national de aquascaping la noi. Aquascaping-ul este lejer definit ca fiind arta de a crea aranjamente subacvatice. Se pot face lucruri absolut incredibile, de exemplu puteti vedea cate ceva aici. Exista stiluri de aquascaping, exista scoli, exista maestri, exista concursuri internationale, ca in orice arta.

Am participat si eu la acest concurs si am obtinut locul 4 la categoria peste 300 de litri, cu poza de mai jos:

poza1

Daca aveti chef, va rog sa va uitati pe site-ul concursului, sunt acolo niste acvarii senzationale, de exemplu locurile 1 de la categoriile sub 100 de litri si 100-300 de litri m-au lasat masca, ma bucur ca exista si la noi acvaristi atat de talentati.

Site-ul este http://rac.acvablog.ro/index.php/ro/, in partea de stanga sus exista tab-ul cu rezultate.

PS daca ajung pe-aici oameni care sunt interesati sa ia un acvariu pt copil: puteti sa-mi lasati un mesaj in comentarii in caz ca doriti indrumare.

 

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Utile, Viata de tata. Bookmark the permalink.

14 Responses to Concurs de aquascaping

  1. riri says:

    oauh!fericit copil ai!
    p.s.inca ai “expecting”la referinta.

  2. Bravoooo! Subscriu, acvariul tau e genial, cand l-am vazut prima data am ramas hipnotizata de n-auzeam ce ma intreba nevasta-ta. Cand si daca o sa am casa mea vreodata…vise, maica, vise…Nu stiu insa daca as avea atata rabdare, te-am vazut io ce de mai muncesti la el. Faza cu furtunul prin toata casa mi-a dat racori reci! :))))

  3. multam.
    partea cu furtunul e cea mai simpla, ce, e un furtun pe care-l scot jumatate de ora pe saptamana. :-)

  4. andaz says:

    Eu am locuit /trăit cu acvariu in casă. Tata se ocupa de el, mie îmi plăcea sa stau pe fotoliul de lângă acvariu si să citesc. Sau sa privesc pestii, scoicile, dar mai ales ierburile cum se unduiau. Îi mai hrăneam si eu, îl ajutam pe tata sa schimbe apa, ma uitam in lighean după peștii mici, mici pe care tata nu îi mai zărea în ultimii lui ani de viața.
    După ce a murit tata, mama a avut grijă de acvariu, dar in trei ani au murit toți peștii, pesemne trebuie mai mult decât hrănit, schimbat apa…

  5. Sis says:

    Felicitaaaaaari!! you rock! :)

  6. Ioana G. says:

    1. Felicitari pentru premiu

    2. Te rog explica-mi unde e acvariul din Herastrau

    3. As fi tentata sa incep un acvariu, ca ii plac mult bebelusei mele, dar trebuie sa indeplineasca cateva conditii:
    – sa nu coste un picior si o mana (nici pretul de achizitie, nici de intretinere)
    – sa consume cat mai putin timp
    – sa nu ocupe prea mult spatiu, pentru ca traim intr-o camera de 15 mp

  7. AlinaD says:

    Salut si felicitari pentru premiu. Superb acvariul tau, dar si celelalte …

    Noi am avut acvariu pana acum 2 saptamani, sotul l-a adus de unde statea el singur acum 4 ani si aici a ramas. Ne-am cam marginit la pus mancare si curatat din cand in cand, din pacate. Acum o luna am cumparat 2 pesti noi si am impresia ca de acolo li s-a tras si celorlalti. Sau nu, nu pot baga mana in foc. Cert e ca au murit toti pesti in 3 zile, aveam 12. Ideea este asa: baietelul nostru isi mai doreste pesti, eu as prefera sa mai citesc un pic inainte sa populam acvariul. Ma gandesc ca daca e vorba de vreo boala ar trebui curatat acvariul si eventual aruncat tot ce era il el, pietre si ceva plante. Asta ca sa nu imbolnavim si pestii pe care i-am cumpara …

    Pentru un acvariu startat corect in conditiile de mai sus ne recomanzi sa apelam la cineva care se pricepe sau doar sa citim si sa ne informam cat se poate? Multam mult si o zi frumoasa

  8. sencs.

    din ce spui, e probabil ca pestii cei noi i-au imbolnavit pe cei vechi. insa cum nu putem sti ce au avut, daca nu ati observat ceva, nu se poate nici spune daca e ok sau nu sa folositi acvariul fara sa sterilizati tot, pentru ca unele boli necesita sterilizare totala.

    asa ca puteti sa faceti o baita cu domestos sau ace la toate elementele de decor (adica doar la acvariu si pietre, ca plantele si pietrisul cred ca trebuie aruncate) si la echipamente, le curatati bine de tot cu apa, puneti totul in functiune si lasati 1-2 zile, dar puneti o solutie gen Tetra Aquasafe de neutralizare a substantelor chimice, apoi aruncati toata apa si ar trebui sa fie ok sa o luati de la inceput.

    pentru un acvariu mic (pana in cateva sute de litri) nu are sens sa apelati la nimeni, mai bine cititi voi ca o sa va ajute si la intretinere.

    am dat mai sus un link cu ghid al incepatorului

    exista mai multe site-uri si forumuri de acvaristica si toate au sectiuni de articole pentru incepatori, precum si forumuri unde puteti intreba orice, deci de citit este berechet. de exemplu http://www.acvariu.ro sau http://www.acvarist.ro

    • AlinaD says:

      Multam frumos pentru raspuns. Ma pun pe citit si pe urma o luam de la capat. Pot sa te mai intreb tu de unde ai recomanda sa cumparam pesti?

      • nu din hornbach. desi au preturi bune si pesti variati, multa lume a avut probleme cu ei, pentru ca se pare ca ii importa din asia si caracteristicile apelor in care au crescut sunt mult diferite de cele de pe-aici.

        nu din piete, nu din obor, nu din crangasi. nu din piete.

        eu am cumparat in ultima vreme doar de la Coralis (str. Brasov, drumul taberei), am avut mortalitate f mica. cred ca si Maxi-Pet ( de ex militari, langa decathlon) e ok, adica pare ok. am mai luat si de la Animax, din mall-uri.

        pesti rezistenti si frumosi se pot cumpara de la acvaristi, ca si plante de altfel.
        la plante e chiar o afacere sa iei de la acvaristi, pt ca sunt cam scumpe in pet-shop-uri.

        fiecare din cele 2 forumuri au sectiuni de vanzari si de cumparari, merita sa te uiti.

        referitor la pesti, citeste asta, pt ca e important sa nu cumperi pesti din start bolnavi si e foarte importanta procedura de aclimatizare, inainte sa-i bagi in acvariu, pentru ca de cele mai multe ori ce ii omoara este socul pe care-l resimt la schimbarea parametrilor apei de la petshop vs acvariul tau

        http://www.acvarist.ro/acvariu

        cea mai simpla metoda de aclimatizare: pui apa si pestele din punga in care l-ai adus intr-o galetusa, pet etc.
        timp de 1 ora – 1 ora si jumatate, din 10 in 10 minute, torni in acest recipient apa din acvariul tau, in jur de 10%-15% din cantitatea de apa din recipient. sigur ca e o aproximare.

        apoi iei cu un minciog pestele si-l pui in acvariu, pt ca nu are nici un rost sa torni apa de la petshop in acvariul tau, ca poate sa aiba boli.

        nu e nevoie sa bagi punga in acvariu pt egalizarea temperaturii, prin metoda de mai sus se egalizeaza concomitent si temperatura si ceilalti parametri.

        • AlinaD says:

          Multumesc mult. Ideea cu acvaristii mi se pare tare ok. Deja am inceput sa citesc si parca m-a prins un pic microbul :)

  9. Oana says:

    Ioi, dar e superb. Am avut si eu unul de 180 l intr-o vreme, era relaxare totala ingrijirea lui … dar a ramas in “fosta” relatie. Dar acum astept sa ne terminam casa si speeer ca un colt sa fie ocupat de acvariu. Pot sa te intreb daca acvariile astea cum ai tu sunt mai ok decat cele care se pun pe colt si au fata usor bombata? Ca si confort vizual pentru pesti. Si daca merita luat din start peste 300l in condtiile in care exista spatiu. Multumesc si inca o data felicitari, arata impecabil acvariul tau.

    • Daca acvariul e mare (peste 100, sa zicem), pestii nu au o problema cu fata curbata, insa privitorii s-ar putea sa aiba pt ca exista un efect de lupa si se vede ciudat – mie de ex. nu-mi place deloc.

      Ca regula generala, cu un acvariu mai mare ai sanse mai mari de succes ca incepator pt ca volumul mare de apa da o stabilitate mai mare in timp a parametrilor apei, ceea ce e f important. 300 de litri mie mi se pare ok, eu nu as vrea mai mare pt ca totul devine mai costisitor, de la curent electric pana la fertilizantii de plante si pt ca ar fi mult de munca la aranjament. Sigur, la modul ideal as vrea 1 tona, dar e nerealist pt mine.
      Acum depinde ce vrei sa faci cu el. Un acvariu plantat peste 300 de litri s-ar putea sa arda la buzunar si sa necesite f multa bibileala la plante si la batalia cu algele. Daca vorbim de ciclide sau de pesti mari, atunci 300 de litri e putin si incepem sa discutam de la 500 in sus.

      Deci mai intai stabilesti ce vrei sa faci cu acvariul, apoi stabilesti bugetul initial si apoi dimensiunile, ca la un acvariu mare trebuie si filtrare pe masura, iar asta costa.

      Ce e sigur e ca toti acvaristii pe care-i prinde microbul vor mai mare mai devteme sau mai tarziu si ca nu merita sa incepi cu 100 de litri daca ai spatiu si ceva buget pt ca pana la urma se dovedeste ca dai mai multi bani sa treci de la mic la mare decat sa incepi direct cu mare.

Dati cu opinionul aici, multumesc.