Si totusi ce trebuie sa faci ca sa ti se suspende permisul de conducere in Romania?

Azi dimineata am fortat culoarea portocalie a semaforului si am trecut la 1 secunda dupa ce s-a pus rosu. Pentru ca am fost imbecil, nu stiu exact ce a fost in capul meu, ma laud ca in 100% din situatii conduc extrem de disciplinat si de prudent, pentru ca strazile sunt pline de cretini, dar uite ca azi dimineata am fost eu unul din ei. In fine.

M-a oprit imediat politia, buna ziua, agent cutare, v-am oprit pentru ca ati trecut pe rosu. Da, zic eu, asa este, am gresit. De ce ati trecut pe rosu? Nu am gandit in acel moment, raspund eu.

Bine, zice el, dati-mi actele si asigurarea, o sa aveti amenda de 500 de lei si permisul suspendat 2 luni. Bine, zic eu in timp ce scot actele.

Il vad ca e un pic descumpanit. Cum, nici un protest, nici un scandal? Nu e multumit cu situatia asta, asa ca ma ia la rost ca pe un scolar. Ce aveti de spus despre fapta dumneavoastra, forteaza el. Pai ce sa am de spus? De obicei sunt foarte disciplinat si prudent, dar azi dimineata m-a lasat gandirea. Am crezut ca trec pe portocaliu, ceea ce oricum nu era ok, si am reusit sa trec pe rosu. As aprecia daca ati fi ingaduitor cu mine. (asta a fost singura milogeala din partea mea).

Pleaca si lipseste vreo 10 minute. Eu deja banuiam deznodamantul.

Cand se intoarce, imi spune ca nu mi-a mai luat pana la urma carnetul si ca mi-a dat cea mai mica amenda posibila, dar ca daca ma mai prinde ca gresesc in sectorul lui nu ma mai iarta. Si ca nu mi-a luat carnetul ca sa pot sa duc copilul la scoala, ma rog. Eu ii spun ca de obicei merg cu bicicleta, dar azi am luat masina pentru ca ploua.

Si iar ma intreaba ce am de spus despre fapta. E doar din graba? Pai da, zic eu, dar asta nu-i un motiv sa incalci regulile de circulatie.

In fine, ne despartim, ajung la birou si citesc pe procesul verbal ca am primit amenda 250 de lei pentru ca nu am purtat centura de siguranta, moment in care ma enervez, pentru ca eu port INTOTDEAUNA centura de siguranta.

Nu ma intelegeti gresit: ma bucur ca nu mi-a luat carnetul, dar dupa parerea mea trebuia sa mi-l ia, pentru ca am gresit grav. Si nici nu vreau sa se inteleaga ca recomand sa vorbesti frumos si spasit cu politia ca sa scapi mai usor, desi e clar ca asta a fost motivul pentru care am scapat, omul era nitel socat pentru ca nu m-am certat cu el. Trebuie sa vorbesti normal cu politia pentru ca asa e civilizat, nu ca sa scapi de amenda.

Am scris postul asta pentru ca sunt destul de amarat, de fapt: daca nici pentru o chestie atat de grava cum e trecerea pe rosu nu se ia carnetul, ma intreb totusi pentru ce se ia carnetul in tara asta. Pentru omor oare se ia? Va dati seama cat de multe abateri grave sunt trecute cu vederea de politie pentru ca din diferite motive: unul i-a vorbit frumos, altul i-a dat spaga, altul cunostea pe cineva  samd.

Nu cred ca ne mai facem bine noi ca tara vreodata.

About Liviu as himself

Beautiful. Dirty. Rich. Abstract. Simple. Married. Expecting. Growing. Expecting. Growing X 2.
This entry was posted in Opinii despre treburi. Bookmark the permalink.

4 Responses to Si totusi ce trebuie sa faci ca sa ti se suspende permisul de conducere in Romania?

  1. Carmen says:

    Nu ți l-a luat (permisul) pentru că și-a dat seama că nu ești genul care să treacă pe roșu în mod conștient și repetat, nu pentru că i-ai fi părut umil sau așa ceva. Ai fost civilizat și polițistul a intuit că are de-a face cu genul de persoană responsabilă pe care o experiență de gen îl face și mai precaut. Să fim serioși, pe galben am mai trecut cu toții, pe roșu care trece intenționat? Pricep că ai fost surprins de culoarea roșie, nu că ai avut chef de ceva adrenalină de dimineață.

    Omul a scris acolo la justificarea amenzii treaba cu centura ca să justifice amenda mai mică și ca totuși să nu scapi nepedepsit.

    Scopul a fost atins, mai forțezi o trecere pe galben?

    • am vazut suficiente cazuri de masini care au trecut pe rosu pe langa mine in timp ce eu eram oprit la semafor incat sa stiu ca sunt destui soferi care trec in mod voit pe rosu, mi se umfla venele in cap cand vad asta..
      deci nu prea sunt de acord cu tine.
      cred ca daca politia ar fi stricta cu aplicarea legii si nu ar face exceptii, traficul ar fi ceva mai suportabil, plus ca nu ar mai muri atatia oameni.

      sunt convins ca multa lume care aude povesti similare cu a mea trage concluzia ca daca vorbesti civilizat, ai sanse sa scapi, ceea ce incurajeaza comportamentul ilegal la volan.

      e plin internetul de astfel de sfaturi de a vorbi frumos, insusi Godina a scris ca daca ii vorbesti frumos/normal si nu te certi cu el, tinde sa fie mai ingaduitor.
      si e ok sa fii ingaduitor ca politist, dar ar trebui sa existe anumite contraventii pentru care sa nu poti sa fii ingaduitor – cum e asta cu trecutul pe rosu.

  2. Sunt perfect de acord cu tine, legea e lege si trebuie respectata. Si da, asta chiar duce la imputinarea incidentelor, oamenii sunt mult mai dispusi sa respecte legea atunci cand stiu ca in mod sigur vor plati bani multi pentru greseala. Aici, in UK, pentru chestii d-astea nu numai ca te amendeaza si iti suspenda permisul dar te duc si in fata unui judecator care sa iti explice chestii, sa te faca de tot cacatul :) Ca na, civilizatia se face cu bataia, nene. Nu cu vorba buna. Si nici cu spaga. Dar cred ca omul a fost asa de uimit de cat de civilizat ai fost tu incat a uitat ce are de facut :))) Relatia politie-sofer in Romania e ca o mica negociere la piatza… mai dai tu, mai lasa el :))))

  3. o femeie says:

    o fi el politist dar a vazut ca ai ciupit portocaliul. Te-a vazut lucid, constient si matur. A inteles ca ti-ai invatat lectia. Si mai grav, sunt sigura ca esti un caz minoritar !!

    Politia nu are rol de pedeapsa, ci de preventie. Cred ca pt cazul mentionat de tine si-a atins rolul. Si polistul o stie…. si mai stie ca zeci de situatii din astea sunt contestate si peste cateva sapt. conduce faptasul si fara amenda.

Dati cu opinionul aici, multumesc.

